Άκης Πάνου: Νάχα τη δύναμη να κάνω κάποιο λάθος

akis1.jpg

του Διονύση Χιόνη,

Δικηγόρου – εγκληματολόγου,

υπ. διδ. Νομικής Σχολής Αθηνών

Ο Αθανάσιος Δημητρίου Πάνου γεννήθηκε στις 15 Δεκεμβρίου 1933 στην Καλλιθέα. Προερχόταν από πολύτεκνη οικογένεια, είχε δύο αδερφούς και μια αδερφή κι ο πατέρας του ήταν γραμματέας στο 15o στρατιωτικό νοσοκομείο. Μέχρι τα 20 χρόνια του, άλλαξε πολλές δουλειές για να βγάλει το ψωμί του. Πουλούσε στις γειτονιές τσιγάρα και κουλούρια. εργάσθηκε σε εργοστάσιο βερνικιών και αργότερα δούλεψε βοηθός μηχανικού κι εργάτης λιθογραφείου. Το επίπεδο των γραμματικών του γνώσεων περιορίστηκε στην ανάγνωση και τη γραφή κι όπως έλεγε ο ίδιος: «Από τη στιγμή που άφησα το σχολείο, το πήρα απόφαση ότι σε όλη μου τη ζωή θα είμαι μαθητής».

Ο μεγαλύτερος αδελφός του τον έφερε σε άμεση επαφή με τη μουσική κι ο Άκης Πάνου, ως αυτοδίδακτος μουσικός, άρχισε να παίζει και να τραγουδά τα Σαββατοκύριακα σε ταβέρνες. Η καλλιτεχνική του σταδιοδρομία είναι λίγο – πολύ γνωστή στους περισσότερους. Συνθέτης και στιχουργός, έγραψε περισσότερα από 200 τραγούδια κι αρκετά από αυτά αποδείχθηκαν διαχρονικές επιτυχίες, αφού ακόμα και σήμερα κάθε λαϊκό πρόγραμμα περιλαμβάνει τραγούδια του Άκη Πάνου. Αν κι ήταν ο μόνος που τοποθέτησε σε δύο σειρές τις καρέκλες στο πάλκο και ζητούσε από τους τραγουδιστές να κάθονται στην πίσω σειρά, ενδεικτικό της νοοτροπίας του περί υποδεέστερης θέσης των ερμηνευτών έναντι των μουσικών, συνεργάστηκε με πολλούς από τους κορυφαίους (Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης, Διονυσίου, Νταλάρας, Μαρινέλλα, Μητσιάς) με τεράστια επιτυχία.

Αργότερα ήλθε σε σύγκρουση με τις δισκογραφικές εταιρίες, επειδή πίστευε ότι αυτές εκμεταλλεύονταν τους καλλιτέχνες γενικότερα, αλλά και τον ίδιο ειδικότερα κι έπειτα από πολλά επεισόδια διακόπηκε η συνεργασία τους κι αποσύρθηκε στην Ξάνθη με την οικογένειά του, όπου συνέχισε να γράφει τραγούδια, που τελικώς έμειναν ανέκδοτα.

Όσον αφορά στην προσωπική του ζωή, το 1954 παντρεύτηκε την πρώτη του σύζυγο, Δήμητρα, όμως αργότερα βρέθηκαν σε διάσταση κι από τη δεύτερη σύντροφό του, Άννα Μπακιρτζή-Πάνου, απέκτησε 4 παιδιά, ένα κορίτσι και τρία αγόρια, παρόλο που είχε πάρει διαζύγιο μα δεν είχε ουσιαστικά χωρίσει από τη Δήμητρα, που συμφωνούσε με τη διαμορφωθείσα κατάσταση. Όσοι γνώρισαν τον Άκη Πάνου κάνουν λόγο για ένα σοβαρό και αυστηρό οικογενειάρχη. Χαρακτηριστικό τού ιδιόρρυθμου προσωπικού του ηθικού κώδικα ήταν το ότι ζητούσε από τα παιδιά του να του μιλούν στον πληθυντικό, όπως μιλούσε κι εκείνος στους γονείς του.

Τα σοβαρά οικογενειακά προβλήματα ξεκίνησαν με την ενηλικίωση της κόρης του, Ελευθερίας. Ο δεσμός της με τον Σωτήρη Γιαλαμά, παντρεμένο και πατέρα ενός 5χρονου αγοριού, ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 1996. Η πρώτη του αντίδραση ήταν πολύ έντονη, ενώ στη συνέχεια προσπάθησε, με κάθε τρόπο, να πείσει την κόρη του να διακόψει τις σχέσεις της με τον Γιαλαμά. Το γεγονός ότι η Ελευθερία ήταν αμετάπειστη προκάλεσε οριστική ρήξη στις σχέσεις πατέρα και κόρης.

akis2.jpg

Τέλη Μαΐου του 1997 ο Άκης Πάνου εμφανίστηκε σε ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς, αν και ποτέ δεν τους συμπαθούσε, και δήλωσε την εξαφάνιση της κόρης του κατηγορώντας γι΄ αυτό τον Γιαλαμά κι εμφανίζοντάς τον ως άνθρωπο του υποκόσμου. Τελικά η κόρη του εμφανίστηκε και γνωστοποίησε ότι συζεί με το Γιαλαμά και τους δικούς του, παρόλο που όταν ο ίδιος ο Πάνου επικοινώνησε μαζί τους τον βεβαίωσαν κατηγορηματικά ότι δεν γνωρίζουν το παραμικρό. Από τότε οι επαφές του με την Ελευθερία διακόπηκαν.

Έπειτα από καιρό, την πρώτη ημέρα του Αυγούστου του 1997 και με πρωτοβουλία της συζύγου του, ο Γιαλαμάς κι η Ελευθερία θα πήγαιναν στο σπίτι του Πάνου στην Ξάνθη προκειμένου να προσπαθήσουν να εξομαλύνουν τη σχέση τους.

Κατά τη συνάντηση η ατμόσφαιρα δεν άργησε να βαρύνει, καθώς ο Άκης Πάνου άρχισε να εξηγεί γιατί ήταν αντίθετος στη σχέση της κόρης του με τον Γιαλαμά. Τους είπε πως οι πληροφορίες που είχε πάρει από την εν διαστάσει σύζυγο του Γιαλαμά, τον έφεραν ως άνθρωπο της νύχτας. Τελικά, η Ελευθερία και ο Σωτήρης ανακοίνωσαν στον Άκη και την Άννα ότι σύντομα θα αρραβωνιάζονταν και πως τη δεύτερη μέρα του Πάσχα του ΄98 θα γινόταν ο γάμος τους. «Με αυτόν τον άνθρωπο έπρεπε να συγκρουστώ, με ξεφτιλίσανε, που πήρανε την κόρη μέσα από το σπίτι, εκείνος τη σπίτωσε, τη γκάστρωσε κι εγώ τί κάνω; Με κοιτάει στραβά ο κόσμος στο δρόμο, έχω ενάμιση χρόνο να κοιμηθώ ήσυχος», έλεγε αργότερα στο δικηγόρο του.

Και πήρε το όπλο, που για χρόνια κατείχε παράνομα κι είχε κρυμμένο στον καναπέ. «Αφού είσαι τόσο μάγκας, ρίξε μου, καθάρισέ με», είπε, προτείνοντας το πιστόλι στον Γιαλαμά, ο οποίος κι αρνήθηκε να το αγγίξει. Ο Άκης Πάνου όπλισε το πιστόλι και το έστρεψε προς τον Γιαλαμά, ζητώντας του να φύγει από το σπίτι. Ο Γιαλαμάς κατευθύνθηκε προς την πόρτα, αλλά ο Πάνου τον ακολούθησε με προτεταμένο το περίστροφο. «Θα έχω και την κόρη σου και τη γυναίκα μου», έλεγε στον Πάνου και ενώ προχωρούσε προς τα έξω, όλο γύριζε πίσω, σύμφωνα με τις καταθέσεις των αυτοπτών μαρτύρων. Οι πρώτοι πυροβολισμοί έπεσαν στα σκαλοπάτια. Ο τρίτος βρήκε το Γιαλαμά στο κεφάλι κι ο θάνατός του ήταν ακαριαίος.

«Δεν είχα πρόθεση να σκοτώσω. Όλα έγιναν σε μια “κακιά στιγμή”. Αναλαμβάνω τις ευθύνες μου…» είπε στην απολογία του, στην τακτική ανακρίτρια Ξάνθης κ. Γιαννούλα Αλεβιζάκη, ο Άκης Πάνου. «Η απάντησή του ότι θα παντρευτεί την κόρη μου μ΄ εξόργισε. Θίχτηκε ο εγωισμός μου. Θεώρησα ότι όλα έγιναν «πίσω από την πλάτη μου». Έχασα τον αυτοέλεγχό μου και τα υπόλοιπα είναι γνωστά… Πάντως, δεν είχα πρόθεση να τραβήξω περίστροφο και να σκοτώσω τον Γιαλαμά. Μπορεί να είχα μια παρατεταμένη φραστική διένεξη μαζί του, αλλά δεν ήθελα να τον σκοτώσω». Ο συνήγορός του κ. Αλέξανδρος Κατσαντώνης, χαρακτήρισε την πράξη του Άκη Πάνου «έγκλημα τιμής, που έγινε υπό καθεστώς σύγχυσης και βρασμού ψυχικής ορμής». «Διέπραξε ένα έγκλημα, στο οποίο συνετέλεσαν κάποιες κακές συγκυρίες».

akis3.jpg

Στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Καβάλας μίλησε στον πρόεδρο κ. Γ. Μπατζαλέξη με λεπτομέρειες για όλη του τη ζωή, αλλά ήταν φειδωλός σχετικά με το έγκλημα. «Αν δείτε ότι είχα πρόθεση, θα πρέπει να με αθωώσετε λόγω βλακείας. Δεν είμαι τόσο κουτός, ώστε να αποφασίσω να κάνω ένα έγκλημα μπροστά σε άλλους, να κλείσω με τέτοιο τρόπο το πρώτο ιδιόκτητο σπίτι που απέκτησα, να στήσω παγίδα στο θύμα και να πέφτω να κοιμηθώ μέχρι να έρθει, σίγουρος ότι θα με ξυπνήσουν και θα τον σκοτώσω την κατάλληλη στιγμή». Στο θύμα ο Άκης Πάνου καταλόγισε τον βιασμό της συνείδησης της Ελευθερίας. «Αυτός ο βιασμός είναι ο σημαντικός, όχι ο σωματικός. Την έκανε να μη με σέβεται και να μη με αγαπάει». Όταν ερωτήθηκε αν έχει μετανιώσει για την πράξη του, απάντησε δυσνόητα «Δεν μετανοώ, γιατί δεν εννόησα, δεν εννόησα να τον σκοτώσω», κάτι που αξιολογήθηκε αρνητικά από δικαστές κι ενόρκους, που δεν κατανόησαν (χωρίς να οφείλουν, άλλωστε) τον sui generis κώδικα ήθους, αξιών κι επικοινωνίας τού καλλιτέχνη Άκη Πάνου. Ο συνήγορός του Αλέξανδρος Κατσαντώνης, όταν έλαβε το λόγο επί της ποινής, ζήτησε την επιείκεια του δικαστηρίου και την αναγνώριση ελαφρυντικών υπέρ του κατηγορουμένου, ενώ αντιθέτως, ως όφειλε, ο συνήγορος πολιτικής αγωγής, Βασίλης Καπερνάρος, ζήτησε τη μέγιστη των ποινών, υποστηρίζοντας «Απαλλάξτε την κοινωνία από τον κύριο και τα παρωχημένα τραγούδια του».

Το λόγο έλαβε ο εισαγγελέας. «Την 1η Αυγούστου 1997 είχαμε ένα θάνατο. Ήταν τυχαίο περιστατικό; Όχι. Ήταν ανθρωποκτονία από αμέλεια; Όχι. Ήταν άμυνα; Όχι. Ήταν όμως ανθρωποκτονία από πρόθεση που τελέστηκε σε ήρεμη ψυχική κατάσταση. Εκφράζοντας την απεριόριστη εκτίμησή μου στο πρόσωπο του καλλιτέχνη Άκη Πάνου, εισηγούμαι την ενοχή του χωρίς κανένα ελαφρυντικό» υποστήριξε ο κ. Παπαγεωργίου, ενώ απαρίθμησε τα ελαφρυντικά που θα μπορούσαν ενδεχομένως να αναγνωριστούν στον Άκη Πάνου, με αποτέλεσμα να μην του επιβληθεί η ποινή της ισόβιας κάθειρξης. Έχοντας ήδη απορρίψει την περίπτωση ανθρωποκτονίας σε βρασμό ψυχικής ορμής, απέρριψε και εκείνο της ανάρμοστης συμπεριφοράς του θύματος και έφθασε στο θέμα του προτέρου εντίμου βίου. «Δεν αρκεί ένα λευκό ποινικό μητρώο για να διεκδικήσει ένας κατηγορούμενος το ελαφρυντικό του προτέρου εντίμου βίου. Πρέπει να δούμε τα πράγματα από γενικότερη σκοπιά. Ο κ. Πάνου από σύμπτωση δεν έχει βεβαρημένο ποινικό μητρώο. Με το όπλο που κατείχε παράνομα τόσα χρόνια θα μπορούσε να έχει καταδικαστεί. Όσον αφορά το παρελθόν του, που έκανε οικογένεια με την Άννα, ενώ ήταν παντρεμένος με τη Δήμητρα, η κοινή γνώμη το αποδοκιμάζει.»

Η απόφαση στις 23/3/98 επέβαλε ισόβια κάθειρξη για ανθρωποκτονία εκ προθέσεως σε ήρεμη ψυχική κατάσταση. Μόνο δύο ένορκοι, τραπεζικοί υπάλληλοι αμφότεροι, είχαν την άποψη πως ο Άκης Πάνου πυροβόλησε το θύμα υπό το κράτος έντασης και πανικού, όταν, ενώ ο Σωτήρης Γιαλαμάς κατέβαινε τις σκάλες για να φύγει, γύρισε απειλητικά προς το μέρος του. Δεν του αναγνωρίστηκε κανένα ελαφρυντικό, ούτε της πολιτισμικής προσφοράς, επειδή σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου «ο κατηγορούμενος δεν πρόσφερε και ιδιαίτερα στα πολιτισμικά πράγματα του τόπου», ούτε και του πρότερου έντιμου βίου, επειδή κατείχε παράνομα στο σπίτι του δύο όπλα και επειδή, χωρίς να έχει χωρίσει από την πρώτη του γυναίκα, είχε εν γνώσει της δημιουργήσει οικογένεια με την Άννα Μπακιρτζή. Η απόρριψη της πολιτισμικής προσφοράς του ήταν αυτό που τον ενόχλησε κι όχι επειδή δεν μειώθηκε η ποινή του, αφού όπως είχε ήδη εκμυστηρευθεί στο δικηγόρο του «εγώ τον έχω δικάσει πριν από δαύτους ισόβια τον εαυτό μου, μην κουράζεσαι άδικα».

Πρότερος έντιμος βίος σύμφωνα με τη θεωρία και τη νομολογία σημαίνει ανταπόκριση της προηγούμενης πορείας του δράστη στα σύγχρονα πρότυπα ζωής με τέτοια συνέπεια, ώστε το έγκλημα να εμφανίζεται ως παραφωνία με βάση την, έως την εκδήλωση παραβατικής συμπεριφοράς, ζωή του. Κι εδώ τίθεται για μια ακόμη φορά το ζήτημα της έλλειψης θέσεων κοινής αποδοχής για τα πρότυπα κοινωνικής συμπεριφοράς, σε οικογενειακό, επαγγελματικό ή άλλο επίπεδο. Το συγκεκριμένο δικαστήριο ερμήνευσε τις αντιλήψεις του μέσου κοινωνού και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο κατηγορούμενος δεν συνάδει με αυτές. «Στη νομική μου σταδιοδρομία πρώτη φορά συναντώ τέτοια απόφαση», δήλωσε ο συνήγορός του. Οι κρίνοντες, όμως, δεν κρίθηκαν, αφού η υπόθεση δεν εκδικάστηκε ποτέ σε δεύτερο βαθμό.

Ο Πάνου εγκλείστηκε στη Δικαστική Φυλακή Κορυδαλλού, εκεί επιδεινώθηκε η κατάσταση της υγείας του και στις 19 Απριλίου 1999 το Α΄ Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά διέταξε πεντάμηνη αναστολή της ποινής του, λόγω προβλημάτων με την επάρατη νόσο. Τα προβλήματα, όμως, δεν ανεστάλησαν κι ο καρκίνος τον κατανίκησε στις 7 Απριλίου 2000.

akis4.jpg

Ο καλλιτέχνης Άκης Πάνου ήταν σπουδαίος, ο άνθρωπος Αθανάσιος Πάνου ήταν εξαιρετικά ιδιόρρυθμος και σίγουρα έσφαλε κι εγκλημάτησε, η δε ποινή που του επέβαλε η κοινωνία μέσω του δικαστηρίου ήταν συζητήσιμη, ακριβώς γιατί αψήφησε τη σπουδαιότητα του έργου του.

• Ο τίτλος είναι στίχος από το τραγούδι του Άκη Πάνου «Πόσα πρέπει» (1978 )

(Αναδημοσίευση από το Πρώτο Τεύχος του «The Art of Crime», του Εργαστηρίου Ποινικών και Εγκληματικών Ερευνών).

~ από Nina C στο 04/10/2008.

37 Σχόλια to “Άκης Πάνου: Νάχα τη δύναμη να κάνω κάποιο λάθος”

  1. μια πολυ ευχαριστη εκπληξη με περιμενε σημερα ανοιγοντας το εγκλημα και τιμωρια. απο κατα εκει γυρω που εγινε το συγκεκριμενο εγκλημα ειμαι κ εγω. γνωριζω αυτη την ιστορια πολυ καλα οπως και καποια συγκενικα μελοι της οικογενειας.οπως και κουτσομπολια και φημες….αυτη τη φορα λοιπον νινα νομιζω οτι περισσοτερο ενδιαφερον για σας θα ηταν να εκθεσω αυτα που ξερω παρα τη γνωμη μου:) φημες ριχνουν ευθυνες για το φονικο και στη μητερα και στην ελευθερια.οχι για συνεργια αλλα ξερετε οτι «δ εκαναν κ κατι να το αποτρεψουν» κ.τ.λ. φημες θελουν τον ακη πανου αντελως κυκλοθημικο και παραξενο χαρακτηρα.και φημες θελουν τον σωτηρη γιαλαμα πολυ καλο παιδι αλλα «αλητης». αν ρωτατε εμενα ο πανου ηταν απαραδεκτος απο οποια μερια και να το δεις! η κορη του ηταν ηδη εγκυος οταν τον σκοτωσε ελεοσ!!!!!!!!!!!

  2. Θα αλλάξω το όνομα μονο στους στίχους από το «μακρύ ζεϊμπέκικο» του Σαββόπουλου:

    Άκη, σόι αλλοπαρμένο
    Άκη, τι έχεις καμωμένο
    ……….
    Άκη, ποτέ δεν θα ‘ναι έτσι.
    Άκη, είν’ η αρρώστια που μας σώζει
    καθώς σε φέρνει πιο μακριά κι απ’ το κελί σου,
    Άκη, στον ουρανό της μουσικής σου.

    Δύσκολο και εύκολο ταυτόχρονα, να κατανοήσει κανείς τη προσωπικότητα ενός «λαϊκού». Όποιος έχει ζήσει (μα να έχει ζήσει) τέτοιους ανθρώπους, καταλαβαίνει τις αντιφάσεις τους. Κι ας μην τις δικαιολογεί!…

  3. Στο θολωμένο του μυαλό ο κόσμος έπρεπε να ήταν σύμφωνα με τις δικές του αξίες, χωρίς να τον δικαιολογεί αυτό.

  4. Αυτός δεν είχε πρόβλημα να κάνει παιδιά με μια γυναίκα όντας παντρεμένος με μια άλλη. Η κόρη του όμως να κάνει παιδί αστεφάνωτη; ΠΟΤΕ! Κάτι τέτοια περιστατικά είναι καθημερινό φαινόμενο σε κάποιες χώρες, οι οποίες ονομάζονται τριτοκοσμικές.
    Αλίμονο αν μία γυναίκα έπρεπε να ζητήσει την συγκατάθεση των γονέων της για να αγαπήσει έναν άνθρωπο.

  5. αν και συμφωνώ με τον offshore, θεωρώ, εντελώς υποκειμενικά πως η απόφαση και η ποινή ήταν πάρα πολύ βαριές.

  6. Παντα πιστευα οτι το κατασκευασμα του «μεσου κοινωνου» ειναι ανεδαφικο. Καθε ανθρωος ειναι διαφορετικος απο τους αλλους. Δεν μπαινουν ολοι στον ιδιο ντορβα. Ο Πανου ηταν μια εντελως Sui generis προσωπικοτητα κι ως τετοια θα επρεπε να εκτιμηθει.
    Υποκριτικη η αντιδραση του στο θεμα της εγκυμοσυνης της κορης του, αλλα ακομη πιο υποκριτικη η αποφαση του δικαστηριου για το θεμα του προτερου εντιμου βιου. Ποσοι ανθρωποι ζουν χρονια σε σχεσεις εκτος γαμου και κανουν οικογενειες? Ο μονος ηταν? Εδωσε καμια αλλη αφορμη?
    κατα τη γνωμη μου ηταν κλασικη περιπτωση βρασμου ψυχης….

  7. Τραγούδια ωραία, ηθικός κώδικας απαράδεκτος, σκεπτικό δικαστηρίου ηλίθιο, απόφαση αναπόφευκτη.

  8. ellhnika dikaiosynh sou leei meta
    ou na mou xathoune

  9. Ο Άκης Πάνου ήταν καλλιτέχνης «ιδιόρρυθμα ταλαντούχος». Έγραψε κάποια πολύ «ψαγμένα» τραγούδια. Κάθε πράξη αφαίρεσης ζωής είναι προφανώς απολύτως καταδικαστέα, στην προκειμένη όμως περίπτωση θεωρώ ότι η ποινή ήταν βαρύτερη απ’ ότι θα έπρεπε.

  10. Αλεξανδρα:ενα κοπροσκυλο και μισο ηταν σε βαιβεω. Η δε γυναικα του χειροτερη! αφηστε με τωρα….! ο καθενας να αφερει τη ζωη του αλλου!

  11. και το λεω αντικειμενικα. που εγω ακουω λαικα τραγουδια και ακη πανου συνεχως!

  12. όσο για την σχεση του με την ελευθερια την κορη του…ακουστηκαν φημες μεχρι και για αιμομηξια…. οτι αντεδρασε ετσι επειδη ζηλευε.

  13. O Άκης Πάνου δεν ήταν παρά ένας ακόμη padre padrone. Και στην ελληνική κοινωνία έχουμε -δυστυχώς- παραστεί μάρτυρες στα εγκλήματα αρκετών τέτοιων. Όμως, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω, πως η απόφαση του δικαστηρίου ήταν ιδιαίτερα σκληρή, όταν για πολύ πιο ειδεχθή εγκλήματα έχουν επιβληθεί ελαφρότερες ποινές.

  14. καλησπερα. αν το δεις ετσι Νίνα ναι.εχεις δικιο. αλλα και παλι συγνωμη, εγω οντας ορφανο παιδι δεν μπορω να φανταστω πραγμα χειροτερο απο να αφηνει καποιος το εγγονι του ορφανο ακομα πριν γεννηθει! κ φυσικα για αυτα τα ειδεχθη εγκληματα που λες νινα δε νομιζεις οτι καποτε φτανει η ωρα να αρχιζουν να αντιμετωπιζουν τη δικαιοσινη ετσι οπως πρεπει? σκοτωνεις και σε δεκα χρονια περιπου εξω?!! χα! απαραδεκτο.

  15. TΟΝΙΑ για να ξεκαθαρισω καποια πραγματα. Δεν επικροτω ο, τι εκανε ο Πανου (που κι εγω με τα τραγουδια του εχω πορωση). Δεν μπορω ομως να μην στηλιτευσω και το επιεικως ανοητο σκεπτικο της αποφασης….

  16. επιεικια η ισόβια κάθειρξη,σε καποιον που σκοτωσε ενα νεο παιδι και ειδικοτερα τον αντρα της κορης του ενω ειδη εκεινη ηταν εγκυος????? εκτος απο τη ζωη του σωτηρη που αφερεσαι,κατεστρεψε και ακομα δυο ζωες. της κορης και του εγγονου.το ξεχνατε αυτο??????? θα μπορουσα να δεχθω οτι ειναι βαρια αν σκεφτεις ας πουμε αυτο πριν οτι για μεγαλυτερα εγκληματα δωθηκαν μικροτερες ποινες.συγνωμη δεν δεχομαι τιποτα αλλο. καταλαβαινω τι λες φυσικα κ δε τον επικρωτεις. εσυ προφανος αλεξανδρα θα αναφερεσαι στο οτι δ του αναγνωρισαν ελεφριντικα πολιτισμικη προσφορα κ.τ.λ.αλλα για την ποινη διαφωνω.!

  17. αναφερρομαι στο νομικο σκεπτικο της αποφασης. Οκ, να επιβληθουν ισοβια μεν, αλλα με σωστη και εμπεριστατωμενη νομικη αιτιολογια!
    Οσο για την κορη μην την κλαις. Θυμαμαι στο δικαστηριο παρουσιαστηκε μεταμορφωμενη: Απο τις καταρες της προανακρισης σε λογια γλυκα, αγαπης και συγχωρεσης…

  18. μα ποιος ενδιαφερετε για το νομικο σκεπτικο της αποφασης? εγω οχι παντως αρκει που επιβληθηκαν ισοβια. για την κορη ναι γνωριζω….. ανεφερα κ πιο πανω.αλλα δεν παυει και παλι να αλλαξε τη ζωη της η πραξη του.

  19. δεν την κλαιω σιγουρα:)

  20. Για το νομικο σκελος μιας αποφασης κανονικα ολοι θα πρεπει να ενδιαφερομαστε. Αντικατοπτριζει την αντιστοιχια μιας συγκεκριμενης νομκα ενδιαφερουσας πραξης με τους κανονες που η νομοθεσια μας εχει εισαγαγει. Ασε που λογω εσφαλμενης νομικης αιτιολογιας μπορει ευκολα να ανατραπει κι η πιο ηθικα ορθη αποφαση

  21. σπουδαίος μουσικός,σίγουρα δύσκολος άνθρωπος,κυκλοθυμικός.
    προσωπικά,μου είχε κολλήσει στο μυαλό η σκέψη πως ήθελε έτσι να προστατέψει την κόρη του,αφού ήξερε πως ήταν βαριά άρρωστος και πως δε θα ταν στη ζωή να το κάνει-οπότε δεν είχε τίποτα να χάσει.
    το πιο πιθανό βέβαια είναι να κάνω λάθος-τα κανάλια της τηλεόρασης πάντως είχαν πάλι field day με την υπόθεση αυτή.

  22. Δεν μπορείς να ακυρώνεις το έργο ενός καλλιτέχνη από τις πράξεις του. Καταδικαστέα η δολοφονία, αλλά μη ξεχνάμε και άλλους μεγάλους δημιουργούς και την γνωστή ομοφυλοφιλία τους και τόσα άλλα. Το δικαστήριο δεν είχε δικαίωμα να αναφερθεί στο έργο του. Πόσο μάλλον ο γελοίος Καπερνάρος…

  23. Man ο Καπερναρος εκανε πολυ χοντρο φαουλ συνδεοντας το εγκλημα με την πνευματικη δημιουργια του Ακη Πανου. Καμια σχεση το ενα με το αλλο! Θα μπορουσαν να σνδεθουν μονο αν εξυμνουσε εγκληματα παρομοια με το δικο του

  24. …Όσον αφορά στην προσωπική του ζωή, το 1954 παντρεύτηκε την πρώτη του σύζυγο, Δήμητρα, όμως αργότερα βρέθηκαν σε διάσταση κι από τη δεύτερη σύντροφό του, Άννα Μπακιρτζή-Πάνου, απέκτησε 4 παιδιά, ένα κορίτσι και τρία αγόρια, παρόλο που είχε πάρει διαζύγιο μα δεν είχε ουσιαστικά χωρίσει από τη Δήμητρα, που συμφωνούσε με τη διαμορφωθείσα κατάσταση.
    =============
    Αλλάξτε τώρα ονόματα.Όπου Ακης,βάλτε Σωτήρης κι όπου Αννα, βάλτε Ελευθερία…
    Δεν βρίσκετε ομοιότητες?
    Με μια μόνο διαφορά:
    Αθωώνει τον εαυτό του μα καταδικάζει τον άλλο.
    Για το ίδιο »εγκλημα».

  25. Νικο δεν ειναι ακριβως το ιδιο. Ο Γιαλαμας δεν ειχε παρει διαζυγιο από τη συζυγο του (με την οποια είχε παιδι, ενω αιτια του χωρισμου του Πανου με τη Δημητρα ηταν η στειροτητα της) και δεν νομιζω να το εκανε αν ζουσε (ποσοι κανουν το κεφι τους με κοριτσακια?-Η Ελευθερια ηταν μολις 18 χρονων οταν εμπλεξε μαζι του)
    Σε καθε περιπτωση, ολοι εχουμε μια ταση να ελαχιστοποιουμε την απαξια των δικων μας πραξεων και να διογκωνουμε την αντιστοιχη των αλλων ανθρωπων

    Ασχετο-πριν 5 μερες αυτοκτονησε ο μεγαλυτερος γιος του Ακη Πανου. Ο Στεφανος, 27 ετων, ηταν τοξικομανης και αντιμετωπιζε σοβαρα ψυχολογικα προβληματα που εν πολλοις οφείλονταν στην ιστορια του πατέρα του. Δεν νομιζω μαλιστα οτι ειναι τυχαιο το οτι επελεξε να αυτοκτονησει την μέρα που συμπληρώνονταν 9χρονια από το θανατο του Ακη Πανου

  26. Η ενασχόλιση ενός ανθρώπου με την τέχνη, προϋποθέτει μια εσωτερική ατέλεια ( «αναπηρία» αν θέλετε). Ως εκ τούτου η πρόσληψη από την πλευρά του καλλιτέχνη των κοινωνικών κωδίκων, καθώς και η εμπέδωση των κοινωνικών κανόνων γίνεται με ιδιαίτερο, πολλές φορές ακατανόητο από τους άλλους τρόπο. Συνέπεια τούτου είναι να γίνεται πολλές φορές ακατανόητη η συμπεριφορά του καλλιτέχνη, ή με άλλα λόγια ο καλλιτέχνης διαμορφώνει αυτό που λέμε «προσωπικούς κώδικες». Γι’ αυτό πιστεύω πως είναι λάθος να κρίνουμε τον Άκη Πάνου με βάση τους αποδεκτούς κανόνες. Κάτι τέτοιο θα τον εμφανίσει στα μάτια μας ως αναγχρονιστικό, καταπιεστικό, βίαιο κι εν τέλει αντικοινωνικό. Ας δεχτούμε ότι το τυχαίο διαμόρφωσε τις συνθήκες οι οποίες ανάγκασαν τον Άκη Πάνου να εκδηλώσει τον «προσωπικό κώδικα» τιμής του κι ας υποκλιθούμε στο μεγάλο ταλέντο του.

  27. Ο ΓΙΑΛΑΜΑΣ ΤΗΝ ΕΙΧΕ ΒΓΑΛΕΙ ΣΤΟ ΚΛΑΡΙ (ΠΟΡΝΕΙΑ) ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΣΤΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ.

  28. ΣΕ ΕΝΑ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΣΤΗΝ ΠΑΛΙΑ ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ

  29. ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΠΩΣ ΜΕΡΙΚΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΕΥΤΕΛΙΖΟΥΝ ΠΡΟΣΩΠΑ ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΠΛΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΤΟΥΣ ΚΑΤΕΒΕΙ.ΑΠΕΥΘΥΝΟΜΑΙ ΣΤΟΝ popdimios Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΓΝΩΣΤΟ ΜΕ ΤΕΤΟΙΟ ΧΥΔΑΙΟ ΚΑΙ ΑΝΑΚΡΙΒΗ ΤΡΟΠΟ ΚΡΥΜΜΕΝΟΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ. ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ ΕΙΣΑΙ ΕΝΑ ΤΙΠΟΤΑ, ΜΙΑ ΚΟΤΑ ΠΟΥ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΚΡΥΒΕΤΑΙ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΡΡΩΣΤΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΗΣ. ΦΤΟΥ ΣΟΥ ΡΕ

    ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ, Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΗΓΕ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΠΟΛΥ ΜΕΤΑ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΓΙΑΛΑΜΑ.

  30. Όλοι εμείς, αναρωτηθήκαμε ποτέ μήπως γινόμαστε «εγκληματίες» πυροβολώντας εκ του ασφαλούς ο ένας τον άλλο με το «όπλο» της προσωπικής μας κρίσης;
    «Απαλλάξτε την κοινωνία από τον κύριο και τα παρωχημένα τραγούδια του» ο κ Καπερνάρος, «ο κατηγορούμενος δεν πρόσφερε και ιδιαίτερα στα πολιτισμικά πράγματα του τόπου» το δικαστήριο, «ενα κοπροσκυλο και μισο ηταν σε βαιβεω. Η δε γυναικα του χειροτερη! αφηστε με τωρα….! » και συνεχίζει «όσο για την σχεση του με την ελευθερια την κορη του…ακουστηκαν φημες μεχρι και για αιμομηξια…. οτι αντεδρασε ετσι επειδη ζηλευε» ο τρίτος, «την είχε βγάλει στο κλαρί» ο τέταρτος, «φτού σου ρε» ο πέμπτος κ.ο.κ
    Κάνουμε το «έγκλημα» παρά το γεγονός ότι και χρόνο έχουμε να σκεφτούμε και ήρεμοι ήμαστε. Εκείνος το έκανε όπως το έκανε (πολύ κακώς για όλους μας πιστεύω) γιατί έτσι τον πρόσταξε ο προσωπικός του κώδικας κάτι που όλοι μας διαθέτουμε και που είναι διαφορετικός από τον κοινωνικό κώδικα τον οποίο επίσης όλοι μας παραβιάζουμε λίγο ή πολύ, αν ψαχτούμε βαθύτερα. Τον προσωπικό του κώδικα ο καθένας διαμορφώνει ανάλογα με τα βιώματα, τα πιστεύω του, τον εγωισμό του και, αν θέλετε, με τον βαθμό θολότητας του μυαλού του. Όλες οι κοινωνίες είχαν πάντα εγκληματική δομή (ουσιαστικά και μεταφορικά). Το αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι ότι έκανε το έγκλημα, το παραδέχθηκε, δεν δικαιολογήθηκε για αυτό και δέχθηκε την όποια τιμωρία προβλέπει ο κοινωνικός κώδικας. Δεν γνωρίζουμε όμως τις ιδιαίτερες συνθήκες του εγκλήματος και ακόμη και αν τις γνωρίζαμε θα κρίναμε με τον δικό μας προσωπικό κώδικα τον οποίο παρεμπιπτόντως κάθε φορά τροποποιούμε (αφού έτσι και αλλιώς είναι άγραφος) άλλοι πλησιέστερα και άλλοι μακρύτερα του κοινωνικού κώδικα. Εδώ προκύπτουν όμως τα παρακάτω ερωτήματα:
    – Πως μπορούν οι απόφοιτοι της Νομικής να κρίνουν από θέση ισχύος και με αφορμή το έγκλημα, στίχους και μουσική του αγράμματου (Δ! Δημοτικού) δημιουργού τα οποία 50 χρόνια τώρα είναι η χαρά και η λύπη, ο έρωτας και ο πόνος, η πίκρα, το παράπονο, η ΄προσμονή και η ελπίδα όλων μας;
    – Δεν είναι έγκλημα τα λες «ενα κοπροσκυλο και μισο ηταν σε βαιβεω» εσύ που είσαι ανίκανος να σκεφτείς μισό στίχο που να πλησιάζει στο ελάχιστο εκείνους του «κοπρόσκυλου»;
    – Μεγάλο πλυντήριο το «Ακούστηκαν φήμες», το χρησιμοποιούμε όλοι για τους άλλους, όταν όμως μας βάλει στο «πρόγραμμάτου» οργιζόμαστε!
    Αν είναι να ήταν σαν και αυτόν (το φονιά) τα κοπρόσκυλα, πολύ θα ήθελα να ήμουν τέτοιο κοπρόσκυλο, να ζω με άλλα τέτοια κοπρόσκυλα και ας κινδύνευα να γίνω και πραγματικός φονιάς (εν δυνάμει είμαστε όλοι μας άλλωστε).

  31. ΕΤΣΙ ΝΑ ΝΟΜΙΖΕΙΣ VOGOS . ΠΗΓΕ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΜΟΝΙΜΑ ΜΕΤΑ. ΟΜΩΣ ΠΗΓΑΙΝΟΕΡΧΟΤΑΝ ΓΙΑ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ ΟΤΑΝ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΤΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΞΑΝΘΗ. ΔΕΝ ΕΧΩ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΠΡΟΣΒΑΛΩ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΜΗ ΝΟΜΙΖΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ Ο ΦΟΝΟΣ ΕΓΙΝΕ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΦΗΜΕΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΩ.

  32. ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ papdimios ΝΑ ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΙΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΕΝΑ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΣΕ ΚΑΘΙΣΤΑ ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΟ Η ΑΝΑΞΙΟΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΧΕ ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ΝΑ ΜΟΥ ΠΕΙΣ ΤΙ ΕΧΕΙ ΓΕΝΝΗΣΕΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΞΕΡΕΙΣ.

  33. Σε καμία περίπτωση δε δικαιολογείται η πράξη του μεγάλου Άκη αλλά σκεφτείτε τούτο. Πόσοι στη σημερινή κοινωνία αφαιρούν τις ζωές συνανθρώπων τους και μένουν ατιμώρητοι. Πόσοι εμπορεύονται ναρκωτικά και δεν τους επιβάλλεται καμία ποινή. Όλοι αυτοί δεν φυλακίζονται, παρ’ όλο που δεν έχουν προσφέρει και τίποτα στον ελληνικό πολιτισμό. Δυστυχώς αυτή είναι η Ελλάδα. «Τρώει» τον πολιτισμό της. Όταν κανένας από το δικαστήριο δεν αναγνώρισε την τεράστια προσφορά του Άκη στο ελληνικό λαϊκό τραγούδι τότε νομίζω ότι μάλλον έχουμε πρόβλημα. Ο Άκης ήταν ένας από τους πιο «ατόφιους» ανθρώπους που έχουν γεννηθεί ποτέ. Και πως κατάληξε;;; Το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, για να τον ευχαριστήσουμε είναι να ακούμε τα ΤΕΡΑΣΤΙΑ τραγούδια του. Σε ευχαριστούμε Άκη…..!!!!!!

  34. Συμφωνω απολυτα με την αποψη οτι το (σαφεστατα) ειδεχθες εγκλημα του Ακη Πανου, δεν πρεπει σε καμια περιπτωση να ακυρωνει την τεραστια καλλιτεχνικη του πορεια. Και απορω πραγματικα πως ενας τοσο εγκριτος ανθρωπος του νομικου κλαδου, οπως ο κος Καπερναρος, υπεπεσε σε ενα τετοιο σφαλμα! Ακομα κι αν ο ιδιος δεν ηταν φιλικα προσκειμενος στην μουσικη ταυτοτητα του συγκεκριμενου καλλιτεχνη, δεν ειχε το δικαιωμα να χρησιμοποιησει τα »παρωχημενα τραγουδια» του κατηγορουμενου ως επιχειρημα για τον σχηματισμο καταδικαστικης αποφασης…Ας περιοριζοταν στην αρμοδιοτητα που του παρεχει ο νομος να κρινει καθ’αυτο το εγκλημα! Οσο για τον κατηγορουμενο, νομιζω πως ολοι συμφωνουμε στο εξης: Αθανασιος Πανου=κοινος εγκληματιας, Ακης Πανου=RESPECT !!

  35. Μετά από τόσα χρόνια, θέλω να γράψω κάτι που πραγματικά με εξόργισε όταν το διάβασα: ο συνήγορος Πολιτικής Αγωγής κ. Καπερνάρος χαρακτήρισε τα τραγούδια του Πάνου ¨παρωχημένα»…πιστεύω όχι τυχαία. Όπως ίσως λίγοι γνωρίζουν είναι και ο ίδιος στιχουργός. Αν ψάξουμε λοιπόν να βρούμε τους στίχους του κ. Καπερνάρου (ενός ακαδημαΪκού πολίτη-μορφωμένου…) και τους συγκρίνουμε με τους στίχους του Άκη Πάνου (Δ΄Δημοτικού…»αμόρφωτου»…) τότε θα καταλάβουμε ποιος πραγματικά είναι ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΟΣ!!!

  36. […] γνωστός μουσικοσυνθέτης Ακης Πάνου σκοτώνει τον σύντροφο της κόρης του, ο φοιτητής […]

  37. το εγκλημα πρεπει να τιμωρειται χωρισ σκεψη, το απαραδεκτο τησ αποφασης ειναι οτι δεν του αναγωριστικε η συμβολη στον πολιτισμο, και η απαραδεκτη σταση του συνηγορου ως παροχυμενα τραγουδια ,οταν και σημερα τα τραγουδια του βρισκονται στα χειλη εκατομυριων ανθρωπων !!!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

whodoneit1942dvd.jpg
 
Αρέσει σε %d bloggers: