Χ. Ντουφτ – Χ. Μπασενάουερ: Οι πιο «παραγωγικοί» serial killers στην Ελλάδα – II

Προηγούμενο

Περιοδικό Der Spiegel – 22 Δεκεμβρίου 1969

Περιοδικό Der Spiegel – 22 Δεκεμβρίου 1969

Καβούρι Αττικής – Βράδυ 7ης Απριλίου 1969

(…) Στην έξοδο της λεωφόρου Βουλιαγμένης προς την παραλιακή λεωφόρο, το ταξί πιάνει τη δεξιά λωρίδα. Ο Χέρμαν κάνει ένα προσεκτικό νεύμα στον Χανς κι αυτός συμφωνεί με το κεφάλι. Ο Χέρμαν βγάζει στα γρήγορα από το μπουφάν του τη γουίντσεστερ 30-30 και την κολλά στον αυχένα του Φραγκουδάκη, που κοκαλώνει.

«Τι τρέχει, ρε παιδιά;» ψελλίζει και το πόδι του αφήνει ενστικτωδώς το γκάζι. Το αυτοκίνητο αγκομαχά για λίγα μέτρα, μετά η μηχανή σβήνει και το ταξί ακινητοποιείται. Ο Χέρμαν κάνει νόημα στον Φραγκουδάκη να μετακινηθεί στη θέση του συνοδηγού. Ο Φραγκουδάκης ιδρώνει και με δυσκολία σέρνει το σώμα του δίπλα. Ο Χανς βγαίνει βιαστικά και περνά στη θέση του οδηγού. Γυρίζει το κλειδί στη μίζα και πατάει το γκάζι, στρίβοντας στους σκοτεινούς χωματόδρομους του Καβουριού. Εκατό μέτρα από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου ο Χάνς σταματά. Με την καραμπίνα, ο Χέρμαν σπρώχνει τον Φραγκουδάκη να βγει από το ταξί και ακολουθεί κι ο ίδιος από το πίσω κάθισμα. Από την άλλη πλευρά του αυτοκινήτου έρχεται ο Χανς. Στην περιοχή δεν υπάρχει ψυχή. Ο Φραγκουδάκης αναστενάζει, αλλά όχι περισσότερο απ’ όσο είναι απαραίτητο. Στο μυαλό του υπολογίζει πως οι δύο Γερμανοί θέλουν απλώς να κλέψουν τα χρήματα που κουβαλά μαζί του και ίσως να πάρουν το ταξί. Κάθεται ανακούρκουδα στον κορμό ενός δέντρου, έχοντας χαλαρώσει αφύσικα. Αλλά, ο Χέρμαν του κάνει νόημα να ξαπλώσει στο έδαφος, με τις παλάμες στο σβέρκο. Ο Φραγκουδάκης δεν καταλαβαίνει.

«Νο αντερστέντ» προφέρει με αβεβαιότητα.

«Κάτω» λέει στα ελληνικά ο Χανς και τον αρπάζει από το μπουφάν. Τον αναγκάζει να πέσει πρώτα στα τέσσερα και έπειτα μπρούμυτα στο χώμα. Ο Φραγκουδάκης χώνει το κεφάλι στα χόρτα και δυσκολεύεται να αναπνεύσει. Περνούν μερικά δευτερόλεπτα, κατά τη διάρκεια των οποίων ο Φραγκουδάκης ακούει κάποιους απροσδιόριστους ήχους πίσω από την πλάτη του, ενώ παράλληλα προσπαθεί να επανεκτιμήσει την κατάσταση. Τελικά, αποφασίζει να πει κάτι αλλά απότομα το στόμα του γεμίζει με αίμα και τα μάτια του διαστέλλονται από την έκπληξη και τον πόνο, ακριβώς τη στιγμή που ο Χανς τον κτυπά με το μαχαίρι στην αριστερή πλευρά της πλάτης. Ο Φραγκουδάκης έχει παραλύσει και παίρνει, με απελπισία, μερικές υγρές ανάσες. Γονατιστός από πάνω του, ο Χανς τον μαχαιρώνει ξανά, αυτή τη φορά πιο χαμηλά στην περιοχή της ωμοπλάτης. Το μαχαίρι σκαλώνει ανάμεσα στα κόκαλα κι αυτό δυσχεραίνει την προσπάθεια του Χανς να το τραβήξει έξω. Ο Φραγκουδάκης βγάζει ένα αμελητέο βογκητό και κατόπιν μένει χωρίς ανάσα, με το στόμα ανοικτό να αφήνει το αίμα να τρέξει στο χώμα και τα χόρτα. Απροσδόκητα, ο Χανς γίνεται νωθρός, σαν παιδικό παιχνίδι που έμεινε από μπαταρίες. Παρατάει το μαχαίρι στο πλάι και παίρνει γρήγορες και συντεταγμένες αναπνοές. Ο Χέρμαν σκύβει πάνω από το σώμα του Φραγκουδάκη, αφήνει την καραμπίνα δίπλα του και χαμογελάει με τα χείλη κολλημένα.

Εντελώς αναπάντεχα, το σώμα του Φραγκουδάκη ξεσπά σ’ έναν αντανακλαστικό σπασμό, η ράχη του ανασηκώνεται σχηματίζοντας μια οριζόντια παρένθεση κι ύστερα σκάει ξανά στο χώμα, σηκώνοντας σκόνη. Ο Χέρμαν δεν τα χάνει˙ το ορμέμφυτο τερματίζει πρώτο στην κούρσα. Σε ελάχιστο χρόνο, προλαβαίνει να γραπώσει το αμφίστομο μαχαίρι του Χανς και να το καρφώσει κάτω από τη μασχάλη του οδηγού, κάνοντας σμπαράλια τον πνεύμονα. Αλλά, ο Φραγκουδάκης έχει ήδη πεθάνει κι έτσι μένει ακίνητος για χιλιετίες. Ο Χέρμαν ξεφυσά με ρυθμό.

«Ψάξε το αμάξι για λεφτά» λέει χαμηλόφωνα στον Χανς, ο οποίος μετά από μια στιγμή αμφιβολίας σηκώνεται από τη θέση του. Ο Χέρμαν γυρίζει το πτώμα ανάσκελα. Τα μάτια του Φραγκουδάκη έχουν μείνει ανοικτά κι είναι γυάλινα, κοιτώντας πλέον μόνο το μεγάλο πουθενά. Η γλώσσα του έχει κρεμαστεί έξω από το στόμα και γύρω έχει απλωθεί ένα στρώμα πηχτού αίματος, στο οποίο έχουν κολλήσει χώμα και χόρτα. Ο Χέρμαν αντιπαρέρχεται αυτή την εικόνα και χώνει τα χέρια στην δεξιά τσέπη του παντελονιού του οδηγού. Βρίσκει το πορτοφόλι του Φραγκουδάκη και το βάζει στο παντελόνι του. Είναι έτοιμος να ψάξει κι αλλού, όταν ένας πνιχτός γρυλισμός του αποσπά στην προσοχή. Αρπάζει την καραμπίνα και την στρέφει στο σκοτάδι, χωρίς συγκεκριμένο στόχο. Από μια συστάδα θάμνων εμφανίζεται ένα μεγαλόσωμο σκυλί, με σηκωμένα αυτιά και τεντωμένα πόδια, που τώρα χαλάει τον κόσμο στο γαύγισμα. Δεν διακρίνεται καθαρά, όμως ο Χέρμαν οπλίζει την γουίντσεστερ, διατεθειμένος αναμφισβήτητα να πυροβολήσει. Τον σταματά ο Χανς, που έχει επιστρέψει από το ταξί.

Σκίτσο, δημοσιευμένο σε αθηναϊκή εφημερίδα, με την (φανταστική) αναπαράσταση της δολοφονίας του ταξιτζή

Σκίτσο, δημοσιευμένο σε αθηναϊκή εφημερίδα, με την (φανταστική) αναπαράσταση της δολοφονίας του ταξιτζή

«Τι κάνεις εκεί; Μπορεί να μας ακούσουν» τον κόβει με τη μία.

Ξαφνικά, το σκυλί αλλάζει στάση, χαμηλώνει το κεφάλι και βάζει την ουρά ανάμεσα στα πίσω πόδια. Οπισθοχωρεί αργά και μετά χάνεται εντελώς στην βλάστηση της περιοχής. Ο Χέρμαν αφήνει την καραμπίνα και ανασηκώνεται.

«Πάμε να φύγουμε» λέει στον άλλο, ταραγμένος. (…)

Βενζινάδικο στην Μαλακάσα Αττικής – Βράδυ 9ης Απριλίου 1969

(…) Συντονίζουν το βήμα τους και καθ΄ οδόν κάνουν έναν τελευταίο έλεγχο στον οπλισμό τους, που καλύπτουν επιμελημένα κάτω από τα μπουφάν τους. Επιβεβαιώνουν πως ο Τσατσάνης βρίσκεται μόνος του στο κιόσκι και χυμάνε στο εσωτερικό με φόρα. Ο Χέρμαν τραβά τη γουίντσεστερ από τα ρούχα του και την κολλά στο δεξί μάγουλο του υπαλλήλου.

«Έξω, γρήγορα» φωνάζει στα γερμανικά, αλλά ο Τσατσάνης καταλαβαίνει τι του λέει αποκλειστικά από το αγριεμένο ύφος και να νοήματα του Χέρμαν. Ταυτοχρόνως, ο Χανς παρακάμπτει και τους δύο και πάει προς το ταμείο. Ο Χέρμαν αρπάζει τον Τσατσάνη από το παλτό και τον τραβά. Ο Τσατσάνης σκοντάφτει σε έναν τενεκέ με γράσο και παραπατά, αλλά ο Χέρμαν τον κρατά όρθιο και τον σέρνει έξω από το κιόσκι.

Στο πλαϊνό δωμάτιο, ο Ευθύμης Σπίνος πετάγεται αλαφιασμένος, από τον οξύ αντίλαλο του τενεκέ. Τεντώνει το σώμα του και αφουγκράζεται για λίγα δευτερόλεπτα. Η σιωπή έχει επιστρέψει και ακούγονται μόνον οι συνήθεις ήχοι της νύχτας, που του είναι γνώριμοι.

«Αϊ στο διάολο, βρωμόγατα…» μονολογεί χαμηλόφωνα και ξαπλώνει ξανά, ενώ ο αδελφός του δεν έχει αντιληφθεί το παραμικρό και ροχαλίζει ρυθμικά.

Στο μεταξύ, ο Τσατσάνης έχει σχεδόν συρθεί από τον Χέρμαν πίσω από την καρότσα της νταλίκας, εκατό μέτρα μακριά. Υποψιάζεται τι τον περιμένει και πέφτει στα γόνατα, σηκώνοντας τα μάτια στον Χέρμαν.

Το οπλοστάσιο των Χ. Ντουφτ και Χ. Μπασενάουερ

Το οπλοστάσιο των Χ. Ντουφτ και Χ. Μπασενάουερ

«Λυπηθείτε με! Έχω παιδιά… Πίκολο! Πίκολο!» εκλιπαρεί με άδεια φωνή. Ο Χέρμαν τραβά ένα μαντήλι από την τσέπη του και το χώνει στο στόμα του Τσατσάνη.

«Σκάσε! Σκάσε!» του λέει και ο Τσατσάνης, χωρίς φωνή πλέον, ξεσπά σε βουβό κλάμα. Στο μεταξύ, φτάνει και ο Χανς, ο οποίος πετά το άδειο συρτάρι του ταμείου στο χωράφι. Με το πόδι, ο Χέρμαν υποχρεώνει τον Τσατσάνη να πέσει μπρούμυτα στο χώμα. Ο Τσατσάνης σφίγγει τα μάτια και μουρμουρά μια προσευχή, ώσπου μια μαχαιριά του κόβει την ανάσα. Ακολουθούν άλλες έντεκα, μετά τις οποίες η πλάτη του Τσατσάνη μοιάζει με ψιλοκομμένο κιμά, που τον έχουν ζυμώσει με φρέσκο αίμα. Ο Χέρμαν σκουπίζει το μαχαίρι στα ρούχα του Τσατσάνη, ο οποίος έχει ακόμα τα μάτια ανοιχτά, βγάζοντας έναν αργόσυρτο ρόγχο, πολύ χλωμός. Ο Χέρμαν τεντώνει το χέρι του στον Χανς.

«Δώσε μου το μαχαίρι σου» του λέει εντελώς φυσιολογικά. «Το δικό μου στόμωσε».

Ο Χανς του δίνει το αμφίστομο. Ο Χέρμαν γυρίζει το σώμα του Τσατσάνη ανάσκελα και ανοίγει το παλτό για να απελευθερώσει το στήθος του υπαλλήλου. Ύστερα, κατεβάζει το μαχαίρι άλλες πέντε φορές και σταματά όταν η κούραση τον καταβάλλει. Πέφτει στους γλουτούς και παίρνει βαθιές ανάσες.

Ο Χανς στέκεται πάνω από το πτώμα του Τσατσάνη και το κοιτάζει με ύφος φοιτητή της ιατρικής, που παίρνει άριστα στο μάθημα της ανατομίας.

«Έϊ, Χέρμαν» βάζει τα γέλια. «Για δες εδώ!» Δείχνει έναν σκουρόχρωμο, υγρό λεκέ που έχει απλωθεί στο παντελόνι του Τσατσάνη, εκεί που ενώνονται τα πόδια. «Ο τύπος κατουρήθηκε!»  (…)

Εθνική οδός Αθήνας Κορίνθου – Βράδυ 11ης Απριλίου 1969

(…) Μόλις βγαίνουν από την Κινέττα, ο Χέρμαν γυρίζει τον διακόπτη και σβήνει το δεξί φανάρι της Μερσέντες. Μετρά μέσα του ως το πέντε κι ύστερα αρχίζει να κορνάρει επίμονα για να ειδοποιήσει τον Παπαγεωργόπουλο. Αυτός αργεί να μειώσει ταχύτητα, αλλά εν τέλει πατά φρένο και σταματά σ’ ένα πλάτωμα του δρόμου, το οποίο χρησιμοποιείται ως πάρκινγκ για τα αυτοκίνητα που κινούνται στην εθνική οδό. Η Μερσέντες ακινητοποιείται από πίσω.

Ο Παπαγεωργόπουλος βγαίνει από την BMW και πάει στον Χέρμαν.

«Τι συνέβη;»

Ο Χέρμαν σκάει ένα καλά προβαρισμένο χαμόγελο.

«Δεν έχω ιδέα. Ξαφνικά έσβησε και το άλλο φανάρι».

Ο Παπαγεωργόπουλος βάζει το χέρι στο πηγούνι.

«Μήπως έχει πρόβλημα το δυναμό;»

«Τι να σας πω; Δεν ξέρω και πολλά από αυτοκίνητα. Μήπως θα μπορούσατε να ρίχνατε…»

«…μια ματιά; Βεβαίως. Ανοίγετε τη μηχανή;»

Ο Χέρμαν τραβά τον λεβιέ και βγαίνει για να απελευθερώσει τον γάντζο από το καπό της Μερσέντες.

«Μισό λεπτό. Θα χρειαστούμε φακό. Νομίζω πως έχω έναν στο αυτοκίνητο», λέει ο Παπαγεωργόπουλος και φεύγει για να τον φέρει.

Από τις δύο πλευρές του παρμπρίζ, ο Χέρμαν και ο Χανς χαμογελούν νευρικά ο ένας στον άλλο. Ένα αυτοκίνητο περνά με ταχύτητα από το σημείο, με αντίθετη κατεύθυνση. Μετά ησυχία. Ο Παπαγεωργόπουλος επιστρέφει με έναν φακό στο χέρι και σκύβει πάνω από τη μηχανή. Ο Χέρμαν κάνει μικρά βήματα, κλέβοντας ματιές με τον Χανς, που βαθμιαία χάνει κάθε ικμάδα της υπομονής του. Πνιχτά, από το βάθος της μηχανής, η φωνή του Παπαγεωργόπουλου.

«Δεν πρέπει να φταίει το δυναμό…»

Η καραμπίνα γουίντσεστερ 30-30 επιδεικνύεται στους δημοσιογράφους

Η καραμπίνα γουίντσεστερ 30-30 επιδεικνύεται στους δημοσιογράφους

Ο Χέρμαν σκύβει δίπλα του με ενδιαφέρον τη στιγμή που ο Χανς χάνει οριστικά τη μάχη της αναμονής. Ανοίγει γρήγορα την πόρτα του συνοδηγού, πάει προς το πορτ-παγκάζ, αρπάζει την γουίντσεστερ 30-30 και, αφήνοντας το πορτ-παγκάζ ανοικτό, την οπλίζει και με ανοικτό διασκελισμό φτάνει πίσω από το σκυμμένο σώμα του Παπαγεωργόπουλου. Όλα έχουν γίνει σαν μία κίνηση, χωρίς παύσεις και αναστολές, τόσο γρήγορα που αιφνιδιάζεται ακόμα και ο Χέρμαν. Ο Παπαγεωργόπουλος σηκώνεται όρθιος. Δεν έχει αντιληφθεί τι συμβαίνει, όταν γυρίζει στον Χέρμαν.

«Θα χρειαστώ ένα κατσαβίδι. Μήπως έχετε στο…»

Η φράση κόβεται στη μέση επειδή ο Χανς πατά τη σκανδάλη. Ο Παπαγεωργόπουλος τρώει τη σφαίρα στο δεξί μέρος της πλάτης, δίπλα στη σπονδυλική στήλη, στο νεφρό. Για τρία δευτερόλεπτα είναι έκπληκτος, μετά επικρατεί ο πόνος, χάνει τις δυνάμεις του και πέφτει στην άσφαλτο ξεφούσκωτος, μέχρι να πεθάνει.

photo-12

Η εκπυρσοκρότηση ξαναζωντανεύει τον Χέρμαν.

«Βλάκα! Δεν πυροβολούν έτσι. Παραλίγο να κάνεις ζημιά στη μηχανή».

Ο Χανς αφρίζει. «Βούλωσέ το!» φωνάζει. «Υποτίθεται πως θα μου έκανες νόημα. Το ξέχασες, μπάσταρδε;» (…)

Advertisements

~ από Nina C στο 09/05/2009.

6 Σχόλια to “Χ. Ντουφτ – Χ. Μπασενάουερ: Οι πιο «παραγωγικοί» serial killers στην Ελλάδα – II”

  1. πωπω….δεν ξερω γιατι…αλλα αυτοι οι δυο είναι απο τους πιο αντιπαθητικους serial killer…….

  2. Τι έγινε με τους δυο Γερμανούς? Καταδικάστηκαν και εκτελέστηκαν?

  3. @Inspirus
    Οι δύο Γερμανοί συνελήφθησαν και καταδικάστηκαν σε θάνατο από ελληνικό δικαστήριο. Εκτελέστηκαν τον Δεκέμβριο του 1969 στην Ελλάδα. Πεισσότερες πληροφορίες σχετικά, υπάρχουν στο μυθιστόρημά μου «Μυρίζει αίμα». Ευχαριστώ.

  4. To «Μυρίζει αίμα», του Γιάννη Ράγκου, είναι ένα εξαιρετικά γραμμένο βιβλίο, που ισορροπεί ανάμεσα στο ντοκουμέντο και τη μυθοπλασία με ξεχωριστή μαεστρία, γεγονός που οφείλεται όχι μόνο στο θέμα καθ’ αυτό, αλλά και στις ικανότητες και τον επαγγελματισμό του συγγραφέα. Ο Ράγκος υπερβαίνει «δομικές δυσκολίες» και αποδίδει με παραστατικό, σχεδόν ανάγλυφο, τρόπο, αλλά και «ψύχραιμη ματιά», το κλίμα της εποχής (χούντα), καθώς και τα «πορτραίτα» των γερμανών εγκληματιών.
    Τα θετικά σχόλια δεν στηρίζονται μόνο στην ανάγνωση, αλλά και στις προσωπικές μνήμες από την εποχή και την υπόθεση, γεγονός που επιβεβαιώνει τις αρετές του βιβλίου, καθώς και τις ικανότητες του συγγραφέα.

  5. @ΚΚ
    Από καρδιάς ευχαριστίες για τα καλά σας λόγια.

  6. […] Συνεχίζεται […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

whodoneit1942dvd.jpg
 
Αρέσει σε %d bloggers: