Enriqueta Martì, το βαμπίρ της Βαρκελώνης – Ι

Enriqueta Martì ì Rippollés

Enriqueta Martì ì Rippollés

Της Νίνας Κουλετάκη

Εισαγωγή

Την τελευταία εβδομάδα του Ιουλίου του 1909, η Βαρκελώνη ζει ταραγμένες ημέρες.  Επαναλαμβανόμενες, αιματηρές συμπλοκές μεταξύ του στρατού και της εργατικής τάξης της Βαρκελώνης, έχουν οδηγήσει σε μια γενίκευση της σύρραξης μεταξύ αναρχικών και συντηρητικών.  Τα αιματηρά αυτά γεγονότα, που διήρκεσαν από τις 25 Ιουλίου μέχρι και τις 2 Αυγούστου του 1909, θα μείνουν στην ιστορία ως η «Τραγική Εβδομάδα» της Βαρκελώνης (La Semana Trágica).  Οι απώλειες, για την αστυνομία και το στρατό, θα ανέλθουν σε οκτώ νεκρούς και 124 τραυματίες, ενώ από τους πολίτες θα χάσουν τη ζωή τους περίπου 150 άτομα.

Κατά τη διάρκεια των επεισοδίων, η αστυνομία εισέβαλε σε ένα μεγάλο αριθμό σπιτιών, αναζητώντας γιάφκες αναρχικών.  Σε μία από αυτές τις επιδρομές έπεσε πάνω σε ένα πολύ ιδιαίτερο πορνείο: οι πόρνες δν ήταν παρά μικρά παιδιά, αγόρια και κορίτσια, ηλικίας από τριών έως –το πολύ- δεκατεσσάρων ετών.  Σοκαρισμένοι οι αστυνομικοί προβαίνουν, χωρίς δεύτερη σκέψη, στη σύλληψη της ιδιοκτήτριας του πορνείου, της καταλανής Enriqueta Martì ì Rippollés, ηλικίας 41 ετών.  Όμως, κάποιο μυστηριώδες χέρι που, προφανώς, ανήκε σε άνθρωπο με μεγάλη ισχύ και επιρροή, θα κινήσει αόρατα νήματα και η  Martì θα αφεθεί άμεσα ελεύθερη.  Θα χρειαστεί να περάσουν τρία χρόνια πριν συναντηθεί ξανά με την αστυνομία, αυτή τη φορά κάτω από φρικιαστικές συνθήκες.

Enriqueta_Marti55

Η αρχή της «επιχείρησης»

Η Enriqueta Martì γεννήθηκε το 1868 στο San Felíu de Clobregart, στην Καταλανία της Ισπανίας.  Σε πολύ νεαρή ηλικία μετοίκησε στη Βαρκελώνη, όπου εργαζόταν ως νταντά σε διάφορες ευκατάστατες οικογένειες.  Ήταν όμορφη κοπέλα και σύντομα συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να αυξήσει το εισόδημά της, αν παρείχε και άλλες υπηρεσίες –εκτός από αυτές της γκουβερνάντας- στους κυρίους των σπιτιών που εργαζόταν.  Πολύ γρήγορα άλλαξε εντελώς επάγγελμα και έγινε πόρνη, εργαζόμενη τόσο στα πορνεία –που την εποχή εκείνη αφθονούσαν στη Βαρκελώνη- όσο και σε άλλες επιχειρήσεις, που όμως προσέφεραν υπηρεσίες πορνείου.  Δεν πέρασε πολύς καιρός και είχε ήδη αποκτήσει τη φήμη της πιο ακόλαστης πόρνης, στην «αμαρτωλή» συνοικία της Βαρκελώνης, που εκτεινόταν από το λιμάνι μέχρι την Πύλη της Santa Madrone.

3061062210_e68ecee1a8

Το 1895 παντρεύτηκε έναν καλλιτέχνη, τον ζωγράφο Joan Pujaló, ο γάμος τους όμως δεν θα διαρκέσει πολύ.  Σύμφωνα με τον Pujaló, αιτία ήταν το αχαλίνωτο ενδιαφέρον της Enriqueta για τους άντρες, ο παράξενος και ιδιότροπος χαρακτήρας της, η ακόλαστη ζωή της και οι ασταμάτητες επισκέψεις της στους χώρους της προηγούμενης δουλειάς της.  Παρόλο που, πλέον, ήταν μια παντρεμένη γυναίκα, η Enriqueta δεν έπαψε να επισκέπτεται τα πορνεία και να συναναστρέφεται τον υπόκοσμο της πόλης.  Το ζευγάρι θα αποφασίσει, από κοινού, να χωρίσει.  Το 1912 που θα συλληφθεί η Enriqueta, θα μετράνε πάνω από πέντε χρόνια σε διάσταση και δεν θα έχουν αποκτήσει παιδιά.

Η Enriqueta άρχισε να ζει μια διπλή ζωή.  Την ημέρα σύχναζε σε άσυλα απόρων, μοναστήρια και εκκλησίες, επαιτώντας, ντυμένη με κουρέλια και κρατώντας συχνά από το χέρι παιδιά, που δεν ήταν δικά της.  Η εικόνα μιας πάμφτωχης μάνας που ζητιανεύει για τα παιδιά της, έκανε τους κατοίκους της Βαρκελώνης να ανοίγουν πρόθυμα τα πορτοφόλια τους.  Αργότερα, αυτά τα παιδιά, θα τα εξέδιδε ή θα τα δολοφονούσε.  Δεν είχε καμία απολύτως ανάγκη να ζητιανεύει, καθώς το διπλό της επάγγελμα, προαγωγός παιδιών και πόρνη η ίδια, της απέφερε αρκετά έσοδα ώστε να ζει πλουσιοπάροχα.  Η επαιτεία δεν ήταν παρά ένα παραπέτασμα καπνού.

Benedicta Messeguer, θύμα της Enriqueta, φυλακισμένη σε ένα από τα πορνεία της.

Benedicta Messeguer, θύμα της Enriqueta, φυλακισμένη σε ένα από τα πορνεία της.

Τις νύχτες έβγαζε από πάνω της τα κουρέλια, ντυνόταν με πολυτελή βραδινά φορέματα και καπέλα και σύχναζε στο Θέατρο del Liceu ή στο Καζίνο της Arrabassada, όπου συναναστρεφόταν την υψηλή κοινωνία της Βαρκελώνης και αποκτούσε τις γνωριμίες εκείνες που θα της φαίνονταν πολύ χρήσιμες στην πρώτη της σύλληψη, κατά τη διάρκεια των ταραχών του 1909.  Σ’ αυτούς τους κύκλους ήταν που άρχισε την καριέρα της ως εξειδικευμένη προαγωγός πολύ μικρών παιδιών.

Περίεργοι έξω από το σπίτι της οδού Ponent, μετά τη σύλληψη της Enriqueta.

Περίεργοι έξω από το σπίτι της οδού Ponent, μετά τη σύλληψη της Enriqueta.

Η πρώτη της επιχείρηση είχε ήδη στηθεί.  Ένα σπίτι σε μια κακόφημη συνοικία της Βαρκελώνης έγινε το πορνείο της Enriqueta.  Υπηρεσίες εκεί προσέφεραν αποκλειστικά παιδιά, ηλικίας 3 έως 14 ετών.  Πελάτες της ήταν άνδρες από τα υψηλότερα κοινωνικά στρώματα της πόλεις, με διεστραμμένες ορέξεις και υπερβολικά φουσκωμένα πορτοφόλια.  Όταν ανακαλύφθηκε το φρικτό πορνείο της το 1909, οι αστυνομικοί –εκτός από την ίδια- συνέλαβαν και κάποιους από τους πελάτες της, όλους τους ηχηρά ονόματα του πολιτικού και οικονομικού χώρου της πόλης.  Είναι κατανοητό, επομένως, γιατί η Enriqueta δεν υπέστη καμία συνέπεια, πέρα από το κλείσιμο του συγκεκριμένου πορνείου, και αφέθηκε ελεύθερη να συνεχίσει αλλού τη δραστηριότητά της σε ένα οίκημα της οδού Ponent και όχι μόνο.

Προαγωγός και μάγισσα

Η Enriqueta Marti ήταν μια πανέξυπνη γυναίκα.  Είχε δέσμιους τους άντρες της αφρόκρεμας της Βαρκελώνης, ικανοποιώντας τις διαστροφές και τα βίτσια τους.  Αποφάσισε να κάνει το ίδιο και με τις γυναίκες τους, αναπτύσσοντας μιαν άλλη δραστηριότητα: αυτήν της μάγισσας.  Έφτιαχνε φίλτρα, υποτίθεται παντοδύναμα, με σπάνια και δυσεύρετα υλικά, ικανά να εκπληρώσουν κάθε επιθυμία και κάθε πόθο, κρυφό ή φανερό: να γητέψουν άνδρες, να θεραπεύσουν αρρώστιες, να κάνουν στείρες γυναίκες γόνιμες και ό,τι ακόμα βάλει ο νους του ανθρώπου.

Αntonio Pujalo, θύμα της Enriqueta, φυλακισμένος σε ένα από τα πορνεία της. Ανηψιός του άντρα της.

Αntonio Pujalo, θύμα της Enriqueta, φυλακισμένος σε ένα από τα πορνεία της. Ανηψιός του άντρα της.

Τα υλικά των φίλτρων της δεν ήταν άγνωστα στις πελάτισσές της, εξαιτίας μάλιστα της ιδιαιτερότητάς τους στοίχιζαν πανάκριβα και, υποτίθεται, ήταν απολύτως αποτελεσματικά.  Ήταν φίλτρα φτιαγμένα από μαλλιά, λίπος, αίμα και κονιορτοποιημένα οστά παιδιών.  Όσο πιο μικρό το παιδί, τόσο πιο αποτελεσματικό –επομένως και ακριβότερο- το φίλτρο.

Η μέθοδος εξεύρεσης των σπάνιων υλικών ήταν απλή.  Η Enriqueta περπατούσε στους δρόμους των φτωχογειτονιών της Βαρκελώνης ντυμένη με έναν φαρδύ, μαύρο μανδύα.  Όταν συναντούσε κάποιο μικρό παιδί που προχωρούσε μονάχο ή έπαιζε απομονωμένο, το πλησίαζε και το άρπαζε, σκεπάζοντάς το με τον μανδύα της.  Είχε πολλά ακίνητα, διασκορπισμένα σε ολόκληρη την πόλη, έτσι υπήρχε πάντα κάποιος χώρος, σε μικρή απόσταση, για να κρύψει αρχικά το παιδί.  Στη συνέχεια το μετέφερε σε ένα από τα πορνεία της, όπου το παιδί θα παραδιδόταν στις ακόλαστες ορέξεις των παιδόφιλων της Βαρκελώνης ή θα κατέληγε πρώτη ύλη για τα ελιξίρια και μαγικά φίλτρα της Enriqueta.  Πολύ συχνά συνέβαιναν και τα δύο.

DAVID MONSTER 1

Η απαγωγή της Teresita

Τον Φεβρουάριου του 1912, οι κάτοικοι της Βαρκελώνης είχαν θορυβηθεί από την εξαφάνιση μιας μικρής, ηλικίας μόλις πέντε ετών, της Teresita Guitart.  Οι λεπτομέρειες της εξαφάνισης, καθώς και οι συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτή έγινε, θα απασχολήσουν επί μακρόν τον τύπο της εποχής.

Είχε πέσει το σούρουπο, στις 10 Φεβρουαρίου του 1912, στην οδό San Vicente.  Η Ana, μητέρα της Teresita, σταμάτησε έξω από την πόρτα του σπιτιού τους για να καλησπερίσει μια γειτόνισσα και να κουβεντιάσει για λίγο μαζί της.  Άφησε το χέρι της μικρής, που κρατούσε μέχρι εκείνη την ώρα, σίγουρη πως το κοριτσάκι θα ανέβαινε στο διαμέρισμά τους.  Όταν λίγη ώρα αργότερα ανέβηκε εκείνη, ο άντρας της τη ρώτησε που ήταν η μικρή.  Η δύστυχη μάνα άφησε μια κραυγή, χύθηκε στη σκάλα και στη συνέχεια στο δρόμο, φωνάζοντας και αναζητώντας την Teresita.  Ήταν όμως αργά.  Το παιδάκι είχε εξαφανιστεί.

Teresita Guitart

Teresita Guitart

Αυτό που είχε συμβεί ήταν το εξής: δευτερόλεπτα πριν η Teresita περάσει το κατώφλι του σπιτιού της, μια γυναίκα την έπιασε από το χέρι και της είπε γλυκά: «Έλα από εδώ, γλυκούλι μου, έχω καραμελίτσες να σου δώσω».  Η μικρή, συνειδητοποιώντας πως η γυναίκα την τραβούσε μακριά από την εξώπορτα του σπιτιού της και τη μητέρα της που στεκόταν εκεί, προσπάθησε να ξεφύγει αλλά μάταια.  Το σφίξιμο στο χέρι της έγινε πιο δυνατό και ένας μαύρος μανδύας την τύλιξε ολόκληρη.  Η γυναίκα, κουβαλώντας την, σκεπασμένη με τον μανδύα, παιδούλα στην αγκαλιά της, χάθηκε μέσα στο σκοτάδι της νύχτας που κατέβαινε γοργά.

Η Βαρκελώνη ζούσε ήδη δύο εβδομάδες με την αγωνία για την τύχη της Teresita να την κρατά άγρυπνη τις νύχτες.  Όλες οι προσπάθειες, τόσο της οικογένειας της μικρής όσο και της αστυνομίας, είχαν οδηγηθεί σε αδιέξοδο.  Θα ήταν μια διάκριτη γυναίκα, μια κοινή κουτσομπόλα της γειτονιάς, εκείνη που πα αποκάλυπτε το μέρος που βρισκόταν φυλακισμένη η Teresita.  Το όνομά της ήταν Claudina Elias.

DAVID MONSTER DOS

Συνεχίζεται

crime_and_punishment

Advertisements

~ από Nina C στο 24/10/2009.

17 Σχόλια to “Enriqueta Martì, το βαμπίρ της Βαρκελώνης – Ι”

  1. Μόνο επιφωνήματα μου βγάινουν! 😯
    Αναμένουμε τη συνέχεια!

  2. Δώσε τη συνέχεια στο λαό!:D

  3. Και μενα επισης.

  4. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ ΕΙΝΑΙ ΑΗΔΙΑ.ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΜΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ. ΔΥΣΤΗΧΩΣ ΠΑΝΤΑ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑ.?

  5. ΓΙΑ ΑΚΟΜΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΚΑΝΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΛΛΑ Κ ΓΙΑ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΣ ΕΠΟΧΗΣ!!!! ΑΝΥΠΟΜΟΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ! Κ ΠΑΛΙ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ..

  6. Κάπου μπαίνει το αιώνιο ερώτημα «Κακός ή Άρρωστος;».
    Θέλει πολύ σύνεση και καθόλου συναίσθημα η απάντηση.

  7. Ημαρτον,δεν αντεχω αλλο να ακουω οτι ο καθε διεστραμμενος ειναι αρρωστος,αν ειναι αρρωστος προβλημα δικο του,ας παει στο γιατρο δε φταινε τιποτα τα παιδακια.Το καθε σιχαμα ξεσπαει οπου βρει.Ημαρτον

  8. Και τότε υπήρχαν εκφυλάρες λοιπόν… αλλά τριών ετών… χριστέ μου η μικρή αδελφούλα της βαφτιστείρας μου είναι δυόμιση… δεν μπορώ να το πιστέψω πως υπάρχουν τέτοια ζώα…

  9. Ορμώμενη από την παραπάνω ιστορία αναρωτιέμαι μέχρι που μπορεί να φτάσει η ανθρώπινη διαστροφή , μάλλον δεν έχει όρια !

  10. τελικα αυτη ειναι η μεγαλη μας διαφορα απο τα ζωα. τα ζωα, ποτε η σχεδον ποτε δε φερονται ετσι στα μικρα του ειδους τους. και πολλες φορες ουτε καν στα μικρα αλλου ειδους!!!!

  11. Το πιο τραγικο ειναι ότι σε παγκόσμιο επίπεδο η ανηλικότητα αρχισε να προστατευεται πολύ πρόσφατα. Στη Γαλλία μέχρι και το 19ο αιώνα θεωρούνταν από τα δικαστήρια ότι ενα παιδί 3 ετων μπορεί να είναι ακόλαστο ή σεξουαλικά ελευθεριάζον (άρα δεν εφταιγε αυτος που εκανε σεξ μαζι του και δεν υπήρχε βιασμος), ενώ σε ορισμένες πολιτειες της Αμερικής ως το 1980 η ηλικία της σεξουαλικής συναινεσης ηταν στα δεκα!
    Εχω ανιψια σε αυτή την ηλικια και μόνο στη σκεψη ότι μπορει να τους συμβει κατι τετοιο τρελαινομαι και φοβαμαι κι εγω η ιδια τις πιθανες αντιδρασεις μου…

  12. Ειναι πραγματικα τρομακτικο κ αηδιαστικο να ξερεις οτι υπαρχουν συνανθρωποι μας που βιαζουν,παρενοχλουν ή φαντασιωνοντε παιδια..
    ειναι οτι πιο διαστροφικο και ανωμαλο υπαρχει!και ενας σοβαροσ λογοσ να σε κανει να ντρεπεσαι που ανηκεις σαυτο το ειδος..

  13. κι ακομη πιο αηδιαστικο και τρομακτικο το οτι υπάρχουν ανθρωποι που, χωρις να εχουν αυτη τη διαστροφη, την χρησιμοποιουν για να πλουτισουν. Ειτε εκδιδοντας παιδια ειτε δημιουργώντας και διακινώντας παιδικη πορνογραφια. Καλα, τα αλλα τα κτηνη τα λες και λαθος της φυσης, και ψυχανωμαλα, και αρρωστα! Αυτους που εχουν μονο το οικονομικο κινητρο τι να τους πεις?

  14. ποτε με το καλο το δευτερο μερος?ειμαι πολυ περιεργη να δω την συνεχεια.

  15. Κάποιοι δεν λέγανε πως οι μάγισσες είναι μύθος;
    Ορίστε ένας….

  16. Στο ερωτιμα κακος η αρρωστος η απαντηση εξαρταται απο το αν ο κακοποιος κανει οτι κανει για τα λεφτα οπως σε αυτη την περιπτωση οποτε ειναι ενας αρωστημενος κακος η απλος ειναι ενα διεστραμενο καθαρμα που σκοτωνει για ευχαριστιση και τοτε μαλλον ειναι αρωστος…

  17. […] Προηγούμενο […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

whodoneit1942dvd.jpg
 
Αρέσει σε %d bloggers: