Ahmad Suradji, ο μάγος

Της Νίνας Κουλετάκη

Η χώρα των νησιών

Η Ινδονησία περιλαμβάνει περισσότερα από 17.000 νησιά, διασκορπισμένα σε 3.000 ναυτικά μίλια, κατοικημένα από 237 εκατομμύρια ανθρώπους.  Είναι ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον έθνος, με πανσπερμία γλωσσών, τρόπων διαβίωσης, τοπίων, γεύσεων, παραδόσεων, ιστορίας, θρησκειών.  Ένας τόπος όπου η σύγχρονη σκέψη και ζωή αναμιγνύεται με τις αρχαίες δοξασίες και πρακτικές, με τις τελευταίες, ενίοτε, να υπερισχύουν.  Μια χώρα, στην οποία ο θάνατος είναι πολύ σημαντικός.

Όταν πεθαίνει κάποιος στην Ινδονησία οι συγγενείς, οι φίλοι, οι γείτονες κυριολεκτικά «αγγίζουν» το θάνατο.  Ο νεκρός μένει στο σπίτι τόσο, όσο να τον δουν και να τον αγγίξουν όλοι, να επιβεβαιωθεί η αμετάκλητη πραγματικότητα του θανάτου, να ισχυροποιηθεί ο δεσμός ζωντανών και νεκρών.  Απορούν με τις συνήθειες όσων θάβουν τους νεκρούς μετά την ολοκλήρωση των τυπικών διαδικασιών και διερωτώνται πώς αντέχουν την απώλεια, χωρίς να είναι σε θέση να βλέπουν και να αγγίζουν τα σώματα των αγαπημένων τους.

Ο θάνατος δεν είναι λύτρωση για τους Ινδονήσιους, είναι η οριστική αναχώρηση από τις χαρές της ζωής, είναι αυτό που εύχονται για τους εχθρούς τους και για όσους τους επιβουλεύονται.  Είναι αυτό που ζητούν από τους dukun santet, τους τοπικούς μάγους, να επιφέρουν στον εχθρό, μέσα από την τέλεση μαύρης μαγείας.

Μυστικισμός και θανατηφόρες τελετουργίες

Ο μυστικισμός και οι εφαρμογές του έχουν προκαλέσει σωρεία συζητήσεων μέσα στους αιώνες.  Ο μυστικιστής ακροβατεί ανάμεσα στην πίστη του στο Θεό και σε αυτήν στις δυνάμεις του Κακού.  Στην Ινδονησία ο μυστικισμός καλά κρατεί, και οι άνθρωποι που ασχολούνται με αυτόν και εφαρμόζουν τις πρακτικές του θεωρούνται σοφοί και παντογνώστες.  Το γεγονός πως είναι σχεδόν -ή παντελώς- αγράμματοι, δεν φαίνεται να παίζει κανένα ρόλο.  Στον κόσμο τους τα πτυχία δεν έχουν καμία δύναμη κι αυτό που μετράει είναι η αφοσίωση σε σκοτεινές, υπερφυσικές δυνάμεις.

Στη χώρα των νησιών, μυστικισμός και μαύρη μαγεία είναι ζευγάρι αχώριστο.  Και είναι απόλυτα συνδεδεμένα με την καθημερινή ζωή του τόπου.  Κάθε γειτονιά έχει το δικό της μάγο, η τηλεόραση μεταδίδει μυστικιστικά προγράμματα, υπάρχουν ακόμα και μυστικιστικές διαφημίσεις!  Οι εφημερίδες και τα περιοδικά είναι γεμάτα με –απολύτως νόμιμες- καταχωρήσεις αριθμών τηλεφώνου, που ο αναγνώστης που επιθυμεί το θάνατο του ενοχλητικού γείτονα ή του απειλητικού συγγενή μπορεί να καλέσει, προκειμένου να λύσει οριστικά το πρόβλημά του.  Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.  Στην Ινδονησία πιστεύουν ότι με τα μάγια μπορείς να κερδίσεις τον έρωτα, τον πλούτο, την αναγνώριση.  Αρκεί να το ζητήσεις από το μάγο.

Η πίστη αυτή, η τόσο βαθιά ριζωμένη στα νησιά του Ινδονησιακού αρχιπελάγους, δεν συναντάται μόνο στους ανθρώπους μεγάλης ηλικίας, όπως ίσως θα πίστευε κανείς.  Τα παιδιά μεγαλώνουν με την πεποίθηση πως τα μάγια κάνουν τη ζωή σου ευκολότερη, οι έφηβοι προστρέχουν στους μάγους για βοήθεια στα πρώτα σκιρτήματα της καρδιάς, οι ενήλικες αναζητούν τον έρωτα, τον πλούτο, την εκδίκηση μέσα από αμφίβολα σκευάσματα και σκοτεινές τελετουργίες.  Ο μάγος είναι αδιαφιλονίκητος άρχων, ιστάμενος πάνω από οποιαδήποτε κριτική και αμφισβήτηση.  Οι οδηγίες του ακολουθούνται πιστά και η ανταμοιβή του είναι –συνήθως- πλουσιοπάροχη.

Οι έξι επίσημες θρησκείες αλλά και το ίδιο το κράτος της Ινδονησίας, δεν μπορούν να αντιταχθούν αποτελεσματικά σε αυτό το φαινόμενο.  Ο μυστικισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ινδονησιακής κουλτούρας, με πιστούς σε όλες τις κοινωνικές τάξεις και μάγους που προέρχονται από όλα τα στρώματα της κοινωνίας.  Σε ολόκληρη την Ινδονησία, από τη Σουμάτρα και την Ιάβα, μέχρι το Μπαλί και την Παπούα, οι μάγοι εκπληρώνουν επιθυμίες, χαρίζουν περιουσίες, φέρνουν αρρώστιες, προξενούν θανάτους.  Τουλάχιστον αυτό ελπίζουν τα εκατομμύρια των πιστών τους.

Ahmad Suradji

Ο μάγος

Ο Ahmad Suradji, ή Nasib Kelewang ή Datuk, ζούσε στο Aman Damai, ένα προάστιο του Μεντάν, της πρωτεύουσας της Βόρειας Σουμάτρα.  Μαζί του ζούσαν οι τρεις του σύζυγοι,  οι οποίες τον βοηθούσαν στο βουστάσιο που διατηρούσε.  Όμως, εκτός από αγελαδοτρόφος, ο Ahmad ήταν «θεραπευτής», ένας γνήσιος Ινδονήσιος μάγος.

Γεννήθηκε στο Μεντάν το 1951 και από πολύ νέος ασχολήθηκε με τη μαύρη μαγεία.  Κατάφερε να καθιερωθεί ως «θεραπευτής» και «μάγος», ένας «σοφός άνδρας», την αρωγή του οποίου ζητούσαν γυναίκες και άντρες που ήθελαν να «δέσουν» με μάγια το ταίρι τους, άνθρωποι που επιθυμούσαν να δουν τον εχθρό τους να «πνίγεται στο αίμα του».  Επικουρούμενος από τις τρεις του συζύγους, αδελφές μεταξύ τους, ο Suradji έλυνε τα, πάσης φύσεως, προβλήματα των συγχωριανών του με τον δικό του τρόπο.  Και θα συνέχιζε μέχρι σήμερα, αν δεν συνέβαινε κάτι αναπάντεχο.

Στις αρχές του 1997, εργάτες που έσκαβαν σ’ ένα χωράφι στο χωριό του Λουμπουκπακάν, στη Βόρεια Σουμάτρα, έκαναν μιαν ανατριχιαστική αποκάλυψη: ξέθαψαν το πτώμα μιας νεαρής γυναίκας.  Οι έρευνες της αστυνομίας την οδήγησαν σε ένα χωράφι με ζαχαροκάλαμα, στο οποίο ανακαλύφθηκαν δεκάδες πτώματα γυναικών, θαμμένα σε μικρό βάθος.  Όλα τα πτώματα ήταν θαμμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε τα κεφάλια τους να «δείχνουν» ένα συγκεκριμένο σπίτι, που βρισκόταν σε πολύ μικρή απόσταση από το ιδιότυπο νεκροταφείο.  Αυτό του Suradji και των τριών συζύγων του.

Το όνειρο, η δύναμη και η τελετή

Ο Ahmad Suradji το 1988 ονειρεύτηκε τον νεκρό του πατέρα.  Ο ηλικιωμένος άνδρας του είπε πως έπρεπε να σκοτώσει 70 γυναίκες και να πιει το σάλιο τους, για να αποκτήσει δύναμη μάγου ανίκητου και να γίνει παντοδύναμος θεραπευτής.  Ο Suradji δεν είχε ανάγκη να αναζητήσει τα θύματά του: έρχονταν τα ίδια στην πόρτα του να τον συναντήσουν για να ζητήσουν βοήθεια.  Νέες γυναίκες από 11 έως 30 χρονών κατέφευγαν στο μάγο για να επαναφέρει άπιστους συντρόφους ή να τους εξασφαλίσει πλούσιους γάμους.  Όμως, το μόνο που συναντούσαν ήταν ο θάνατός τους.

Ο Suradji, με τη βοήθεια των τριών συζύγων του και –κυρίως- της πρώτης και μεγαλύτερης από τις αδελφές, της Tumini, έπειθε τα αφελή και ανυποψίαστα θύματα πως –προκειμένου να εκπληρωθούν οι επιθυμίες τους- όφειλαν να ακολουθήσουν ένα τελετουργικό μαύρης μαγείας.  Η διαδικασία ήταν απλή και πάντα η ίδια: παρέσυρε το θύμα σε ένα χωράφι με ζαχαροκάλαμα και το έθαβε στο έδαφος μέχρι τη μέση.  Στη συνέχεια εκτελούσε ένα δικής του έμπνευσης τελετουργικό και, σε κάποια στιγμή κατά τη διάρκειά του, πλησίαζε το αθώο θύμα από πίσω και το στραγγάλιζε.  Αμέσως μετά έπινε το σάλιο του, που πίστευε πως θα αύξανε την μαγική του δύναμη.  Κατόπιν, ξέθαβε τα άψυχα, πλέον, θύματά του για να τα ενταφιάσει εκ νέου σε, σχετικά ρηχούς, τάφους, με τα κεφάλια τους προς την κατεύθυνση του σπιτιού του.  Έτσι πίστευε πως θα ενίσχυε την θεραπευτική του ικανότητα.

Με αυτόν τον τρόπο ο Suradji δολοφόνησε 42 κορίτσια και γυναίκες, ηλικίας από 11 έως 30 χρονών, σε μια περίοδο έντεκα ετών.

Η σύλληψη του Suradji

Η αντίστροφη μέτρηση και η σύλληψη.

Ο Suradji θα συνέχιζε για πολλά χρόνια τη δράση του, αν το τελευταίο από τα θύματά του δεν είχε ξεπεράσει τη μυστικοπάθεια όσων συμβουλεύονταν τους μάγους και δεν είχε μιλήσει σε μέλος της οικογένειάς της για την επικείμενη επίσκεψη στον τοπικό μάγο.  Όταν η κοπέλα δεν επέστρεψε σπίτι της, η οικογένειά της άρχισε να την αναζητά.  Η εξαφάνισή της δηλώθηκε στην αστυνομία και οι οικείοι της κατέθεσαν πως έφυγε από το σπίτι με προορισμό το άντρο του Suradji.

Η αστυνομία επισκέφθηκε τον μάγο, ο οποίος παραδέχτηκε πως η κοπέλα είχε πάει να τον συμβουλευθεί και δήλωσε πως αναχώρησε σώα και αβλαβής μετά τη συνεδρία.  Σε έρευνα, όμως, που έγινε στο σπίτι του, ανακαλύφθηκαν τα ρούχα και τα προσωπικά αντικείμενα της νέας.  Το πτώμα της ήταν το πρώτο που βρέθηκε στο παρακείμενο χωράφι με τα ζαχαροκάλαμα.

Στις 28 Απριλίου του 1997, ο Ahmad Suradji συνελήφθη και ομολόγησε όλες τις δολοφονίες.

Στη δίκη

Η δίκη, η καταδίκη και η εκτέλεση

Η δίκη του Suradji ξεκίνησε στις 4 Δεκεμβρίου του 1997, μέσα σε μια κατάμεστη αίθουσα του δικαστηρίου του Μεντάν.  Το κατηγορητήριο αποτελούταν από 363 δακτυλογραφημένες σελίδες.  Η κύρια κατηγορία ήταν ο στραγγαλισμός 42 γυναικών κατά τη διάρκεια τελετουργικού μαύρης μαγείας.  Μαζί με τον Suradji ήταν κατηγορούμενες και οι τρεις σύζυγοί του.  Η δίκη τους συγκέντρωσε τα φώτα της δημοσιότητας και μεταδιδόταν ζωντανά από την τηλεόραση.

Το μεγαλύτερο μέρος της καλύφθηκε από τις καταθέσεις των πολυαρίθμων συγγενών των θυμάτων του Suradji, όπου όλοι βεβαίωσαν πως τα αγαπημένα τους πρόσωπα είχαν εξαφανιστεί ύστερα από μιαν επίσκεψη στο μάγο.

Καθ’ όλη της διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας, ο κατηγορούμενος παρέμεινε ατάραχος και απαθής, ακόμα και όταν μια ταινία, η οποία περιέγραφε με ιδιαίτερα παραστατικό τρόπο τα εγκλήματά του, κυκλοφόρησε σε ολόκληρη την Ινδονησία, μεσούσης της δίκης.  Η υπεράσπιση ζήτησε την απαγόρευσή της και ισχυρίσθηκε πως ο πελάτης της δεν αντιμετώπιζε μια δίκαιη δίκη, καθώς η κοινή γνώμη, με αυτόν τον τρόπο, επηρεαζόταν αρνητικά.  Το αίτημα δεν έγινε δεκτό.

Με την ολοκλήρωση της δίκης, ύστερα από τέσσερις μήνες, οι τρεις δικαστές κατέληξαν σε ομόφωνη απόφαση.  Έκριναν τον Suradji ένοχο και τον καταδίκασαν σε θάνατο.  Μαζί του καταδικάστηκε και η σύζυγός του Tumini, για την οποία αργότερα η θανατική ποινή μετατράπηκε σε ισόβια κάθειρξη.

Η απόφαση χαιρετίστηκε με μεγάλο ενθουσιασμό, τόσο από τα εκατό περίπου άτομα που ήταν στριμωγμένα στην αίθουσα του δικαστηρίου, όσο και από το μεγάλο πλήθος που συνωστιζόταν έξω από αυτήν.

Η θανατική ποινή ίσχυε στην Ινδονησία, αλλά είχε πολλά χρόνια να εφαρμοστεί, γεγονός που έκανε τους δικηγόρους του Suradji να ελπίσουν σε μια δια βίου φυλάκιση.  Οι ελπίδες τους διαψεύστηκαν όταν, δέκα χρόνια αργότερα ο Suradji μεταφέρθηκε στην απομόνωση, την πτέρυγα μελλοθανάτων.

Susilo Bambang Yudhoyono

Ο πρωθυπουργός της Ινδονησίας Susilo Bambang Yudhoyono είχε απορρίψει και τη δεύτερη αίτηση χάριτος του μάγου.  Ο 57χρονος Ahmed Suradji θα αντιμετώπιζε το εκτελεστικό απόσπασμα νωρίς τη νύχτα της 10ης Ιουλίου του 2008, στην περιοχή Deli Serdang, στη Βόρεια Σουμάτρα.  Η Διεθνής Αμνηστία κινητοποιήθηκε,  στο πλαίσιο της εναντίωσής της στη θανατική ποινή, σε όλες τις περιπτώσεις, χωρίς αποτέλεσμα..Ο Suradji  παρέμεινε αμετανόητος μέχρι την τελευταία του στιγμή και η μόνη του επιθυμία ήταν να του επιτρέψουν να δει τη σύζυγό του, όπως και έγινε.

Μετά την εκτέλεση του Suradji, οι αρχές αναγκάστηκαν να ματαιώσουν την ταφή του στο νεκροταφείο τουAman Damai, καθώς εκατό, περίπου, οργισμένοι συγγενείς των θυμάτων περίμεναν εκεί για να εμποδίσουν τον ενταφιασμό του.  Άλλοι είχαν κατακλύσει την αυλή του σπιτιού του, ώστε να εμποδίσουν την τελετουργική αγρύπνια που οι Ινδονήσιοι συνηθίζουν για τους νεκρούς τους. Οι συγχωριανοί του Suradji πίστευαν πως δεν του άξιζε να ταφεί στο χωριό και να μολύνει το χώμα του.  «Καλύτερα να τον πετάξουν στο ποτάμι», δήλωσε ένας από τους κατοίκους.

Το νοσοκομειακό αυτοκίνητο που μετέφερε τη σoρό του Suradji,  εμποδίστηκε να μπει στο χωριό και αναγκάστηκε να μεταφέρει τον νεκρό μάγο στο νεκροταφείο του Keiling Garuda, αρκετά χιλιόμετρα μακριά.  Ο ενταφιασμός δεν κράτησε πάνω από 15 λεπτά και παρόντες ήταν μόνο ο δικηγόρος του Suradji, ο οδηγός του αυτοκινήτου και ένα-δυο κρατικοί υπάλληλοι.  Οι δύο γυναίκες του Suradji που είχαν αθωωθεί, είχαν ήδη εγκαταλείψει την περιοχή προς άγνωστη κατεύθυνση.

Η 90χρονη μητέρα του Suradji, Sartik, εξέφρασε τη θλίψη της που η τελευταία θέληση του γιου της, να ταφεί, δηλαδή, στην αυλή του σπιτιού του, δεν πραγματοποιήθηκε.  Επικαλέστηκε τα λόγια του Suradji: «Το μόνο που θέλησα ήταν να ενισχύσω τη θεραπευτική μου ιδιότητα».

ΠΗΓΕΣ

*Campus Asia, Education and University Life Magazine, Volume 2, Number 7.

*The Times

*Chicago Tribune

*The Jakarta Post

*Trans World News

*Sky News

*CNN

*The Power of Sacrifice: Then and Now, Rixon Stewart, 2003

*Black Magic in Indonesia, Bali Tourist Guide

*Antara News, Jakarta

Advertisements

~ από Nina C στο 08/05/2010.

10 Σχόλια to “Ahmad Suradji, ο μάγος”

  1. !!!!!
    πώς ακριβώς έπινε -μπλιάξ- το σάλιο τους;

  2. @ annanas
    Με καλαμάκι ίσως 🙂

    Εμένα αυτό που έκανε εντύπωσω ήταν που αυτοί οι άνθρωποι ζουν χιλιάδες χρόνια πίσω, σαν Νεάτερνταλ μου έκαναν με αυτές τις αντιλήψεις… Και η απορία μου είναι η εξής: αφού είναι νόμιμο να πεις στο μάγο «σκότωσε το γείτονά μου, με ενοχλεί» γιατί δεν είναι νόμιμο για το μάγο να σκοτώσει καμιά κατοσταριά αθώα θύματα για να αυξήσει τις δυνάμεις του για το κοινό καλό (των υπολοίπων ντε!)…

  3. Αυτό που με φρίκαρε ακόμα περισσότερο είναι η δήλωση της μάνας του!Έλεοοος δηλαδήήή!!!

  4. Ο Χριστός και η Παναγία…..
    Φτου…φτου…φτου…

  5. Την μαύρη μαγεία , όλοι (σχεδόν) λες πως την θέλανε , αλλά …στο τομάρι των άλλων .
    Μα , να μην τον αφήσουν τον άνθρωπο να … ολοκληρώσει (την εκπαίδευσή του , καλέ) !… Έλεος πια . Μετά , αν αποτύγχαναν τα μάγια που του ζητούσαν να κάνει , θα τον τρέχαν στους Ινδονήσιους … Τριανταφυλλόπουλους …
    Τί κόσμος !

  6. Δεν ήξερα τίποτα για την Ινδοκίνα και με συγκλόνισε το γεγονός ότι ακόμα πιστεύουν σε μάγους και κάνουν τέτοιου είδους τελετές.
    Φαντάζομαι ότι όπως αυτόν μπορεί να υπάρχουν κι άλλοι αφού κατάφερε να σκοτώσει τόσες γυναίκες προτού ανακαλύψουν τη δράση του οι αρχές.

  7. Eleos i dilosi tis (_|_)grias sto telos…. Me ti eukolia pernoun mia anthropini zoi,den tha to katalavo pote, poso mallon 42 pou pire autos

  8. ΝΙΝΑ, ΣΕΒΑΣ!!
    Περίεργος τύπος:P

  9. Θα συμφωνήσω με τους περισσότερους σχολιαστές.
    Απ’ τη στιγμή που το χωριό ζητούσε τη «σκοτεινή» του βοήθεια σε τέτοια συχνότητα, νομίζω ότι δεν θα έπρεπε να έχει παράπονο που το σκοτάδι στράφηκε εναντίον του.

  10. […] έχει καταπιαστεί το «Έγκλημα και Τιμωρία». Οι Ahmad Suradji (Ι), Αδελφές Wardlaw (I, II), Leonarda Cianculli (I), Hélène Jégado (I, II), Christa Gail […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

whodoneit1942dvd.jpg
 
Αρέσει σε %d bloggers: