Vera Renczi, η Πεντάμορφη που ήταν Τέρας – II

Προηγούμενο

Της Νίνας Κουλετάκη

Η μακάβρια αποκάλυψη

Πριν η Vera ενημερωθεί για τις υποψίες που την βάραιναν, η αστυνομία του Berkerekul έδρασε αστραπιαία και με μια συντονισμένη επιχείρηση εισέβαλε στον πύργο της Renczi.  Μετά από μιαν ενδελεχή έρευνα στα διάφορα διαμερίσματα, όπου δεν ανακάλυψαν τίποτα το ενοχοποιητικό, κατευθύνθηκαν προς το κελάρι.  Για να φτάσουν εκεί χρειάστηκε να σπάσουν τρεις βαρειές σιδερένιες πόρτες, αφού προηγουμένως αναγκάστηκαν να περάσουν χειροπέδες σε μιαν ηλικιωμένη υπηρέτρια η οποία ήταν αποφασισμένη να τους απαγορεύσει την είσοδο.

Όταν, τελικά, έισέβαλαν στον τεράστιο, θολωτό κελάρι, βρέθηκαν μπροστά σ’ ένα απρόσμενο, όσο και μακάβριο, θέαμα: συμμετρικά τοποθετημένα στον χώρο, βρίσκονταν τριάντα πέντε τσίγγινα φέρετρα, το καθένα με ταμπελίτσα στην οποία αναγραφόταν το όνομα του «ενοίκου» του.  Όλα τα ονόματα ήταν ανδρικά.  Όταν άνοιξαν τα φέρετρα, αποκαλύφθηκαν πτώματα ανδρών, σε διαφορετικά στάδια αποσύνθεσης.  Ανάμεσά τους εκείνα των δύο συζύγων της Vera, αλλά κι εκείνο του δεκάχρονου γιου της Lorenzo.

Οι αστυνομικοί ανέβηκαν στα διαμερίσματα της Vera και την συνέλαβαν ενώ καλωπιζόταν μπροστά στον καθρέφτη της. Αρχικά αρνήθηκε τις κατηγορίες και διαμαρτυρήθηκε έντονα για την σύλληψή της.  Όταν ρωτήθηκε για την ύπαρξη των 35 φερέτρων στο κελάρι της, απάντησε πως επρόκειτο για μέλη της οικογένειάς της και για φίλους, τους οποίους αγαπούσε.  Ισχυρίστηκε πως, αρκετοί από αυτούς, ήταν κάτοικοι του χωριού, δολοφονημένοι από τους Γερμανούς, όταν είχαν περάσει από τον τόπο.  Φυσικά, η αστυνομία δεν πείστηκε από τα λεγόμενά της και καθώς είχε ήδη στα χέρια της τα ονόματα των πτωμάτων, δεν άργησε ν’ ανακαλύψει ότι όλοι είχαν υπάρξει εραστές της Vera, σε κάποια φάση της ζωής της.  Επιπλέον, σε κάποιο μυστικό ντουλάπι στο μπουντουάρ της, βρέθηκε το αρσενικό, το οποίο χρησιμοποιούσε για να δηλητηριάζει τους συντρόφους της.  Την εποχή εκείνη, στην Γιουγκοσλαβία το αρσενικό ήταν πολύ κοινό δηλητήριο και εύκολο να το προμηθευτεί κανείς.  Η αγαπημένη μέθοδος της Vera ήταν να το ρίχνει στο κρασί των κυρίων και να το αφήνει να δράσει.

Μετά την σύλληψή της η Vera δεν εμφανίστηκε ποτέ ξανά δημόσια.  Κατά την διάρκεια της ανάκρισης η όμορφη φόνισσα λύγισε κι ομολόγησε.  Όταν ο σκληροτράχηλος ανακριτής, ο οποίος δεν επηρρεάστηκε από την ομορφιά της, την ρώτησε για ποιον λόγο δολοφόνησε τόσους ανθρώπους, η Vera απάντησε: «Ήταν άνδρες.  Δεν μπορούσα να δεχτώ ότι θα αγκάλιαζαν άλλες γυναίκες μετά από εμένα». Στην παρατήρηση του ανακριτή ότι ανάμεσα στα θύματα βρισκόταν και ο μονάκριβος γιος της η Vera, ανάλγητη, εξήγησε: «Ανακάλυψε το μυστικό του κελαριού.  Είδε το όνομα του πατέρα του στο φέρετρο.  Έγινε έξαλλος και απείλησε να με προδώσει.  Δεν μπορούσα να το διακινδυνεύσω.  Ναι, ήταν μόνο ένα παιδί.  Αλλά κι αυτός θα μεγάλωνε και θα γινόταν άνδρας και, τελικά, θ’ αγκάλιαζε μιαν άλλη γυναίκα».

Πίνακας του Paul Hitter, εμπνευσμένος από την Vera Renczi

Το τέλος

Η Vera Renczi οδηγήθηκε σε δίκη όπου και καταδικάστηκε σε ισόβια κάθειρξη.  Ο μόνος λόγος που γλύτωσε από την θανατική καταδίκη ήταν ότι, στην Γιουγκοσλαβία, την εποχή εκείνη, δεν εκτελούσαν γυναίκες.  Προφανώς η ζήλια της την είχε κάνει να παρανοήσει.  Οι ψυχιατρικές σχολές της Ευρώπης θα αποφαίνονταν ότι η Vera έπασχε από το Σύνδρομο της Ηλέκτρας, ότι –εξαιτίας αυτού- αποζητούσε διαρκώς την ανδρική παρουσία και προσοχή και η σχιζοφρένειά της την οδηγούσε στο να βλέπει διαρκώς κινδύνους στην διατάραξη της σχέσης της με τους άνδρες.  Δεν μπορούσε να διανοηθεί την εγκατάλειψη και την προλάβαινε δολοφονώντας τους συντρόφους της.

Στη φυλακή, η παράνοια της Vera ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.  Οι δεσμοφύλακες και οι άλλες κρατούμενες την έβλεπαν να περιφέρεται αδιάκοπα μέσα στο κελί της και την άκουγαν να συνομιλεί με τα θύματά της.  Τους θυμόταν όλους, έναν προς έναν, με τα ονόματά τους και την διάρκεια του δεσμού τους, έτσι ακριβώς όπως τα είχε καταγράψει στις πλακέτες που κοσμούσαν τα φέρετρά τους.

Καθώς η διανοητική και ψυχική  υγεία της Vera είχαν ολοκληρωτικά καταστραφεί, κρίθηκε αναγκαία η μεταφορά της από τις φυλακές σ’ ένα άσυλο ψυχοπαθών.  Εκεί, με την θεσπέσια ομορφιά της αλλοιωμένη από την ασθένεια, πέθανε από εγκεφαλική αιμορραγία, σε ηλικία περίπου σαράντα ετών, λίγο πριν το ξέσπασμα του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

To μοντέλο Patricia Belda Martinez.  H συγκεκριμένη φωτογραφία της χρησιμοποιήθηκε ευρέως στο διαδίκτυο, ως φωτογραφία της Vera Renczi.

Οι Μαύρες Χήρες

Τα εγκληματολογικά χρονικά βρίθουν περιστατικών, κατά τα οποία γυναίκες δολοφόνησαν τους συντρόφους τους.  Ο χαρακτηρισμός «Μαύρη Χήρα» οφείλεται σ’ ένα μικρούλικο έντομο, την αράχνη Latrodectus, της οικογένειας των Theridiidae, η οποία τρώει το αρσενικό, μετά την ολοκλήρωση του ζευγαρώματος.

Πέρα από τις πάρα πολλές περιπτώσεις των γυναικών που δολοφόνησαν συζύγους και εραστές (σε μερικές περιπτώσεις ο αριθμός των θυμάτων ήταν πραγματικά εντυπωσιακός), με κάποιες από τις οποίες έχουμε ασχοληθεί κι εδώ, στο «Έγκλημα και Τιμωρία», υπάρχουν ορισμένες που δικαιώνουν στο απόλυτο τον χαρακτηρισμό Μαύρη Χήρα, καθώς είχαν ως αποκλειστικό έργο τις δολοφονίες εραστών, όταν θεωρούσαν ότι αυτοί είχαν επιτελέσει το έργο τους και δεν τους ήταν, πλέον, απαραίτητοι.

Ειδικά για την Vera Renczi, είχε γραφεί στον τύπο της εποχής –μετά την αποκάλυψη του ιδιότυπου νεκροταφείου της- ότι αποτελούσε την μετενσάρκωση της Βασίλισσας Μαργαρίτας της Βουργουνδίας, συζύγου του Λουδιβίκου X, βασιλιά της Γαλλίας, η οποία πέθανε στην φυλακή μετά την καταδίκη της για μοιχεία στο σκάνδαλο του Tour de Nesle, που είχε συγκλονίσει την Γαλλία και την βασιλική οικογένεια.

Βασίλισσα Μαργαρίτα της Βουργουνδίας

Ο θρύλος το πήγε ακόμη παραπέρα και η Μαργαρίτα εμφανίζεται ως μια αδίστακτη νυμφομανής η οποία, αφού διασκέδαζε με όμορφους νεαρούς στο φυλάκιο του Tour de Nesle, στις όχθες του Σηκουάνα, στη συνέχεια διέταζε να τους χώσουν μέσα σ’ ένα σακί και να τους ρίξουν στα νερά του ποταμού.

Η VeraRencziστην λαϊκή κουλτούρα

Η ιστορία της Vera Renczi και, ιδίως, το προσωπικό της νεκροταφείο στο κελάρι του πύργου της, ενέπνευσε τον θεατρικό συγγραφέα JosephKesselring στο έργο του Arsenic and Old Lace, το οποίο γυρίστηκε σε ταινία από τον FrankCapra το 1944, με πρωταγωνιστή τον CaryGrant στον ρόλο του ανηψιού δύο γλυκύτατων γηραιών κυριών, ο οποίος διαπιστώνει έντρομος ότι οι θείες του έχουν μετατρέψει το υπόγειο του σπιτιού τους σε νεκροταφείο, όπου θάβουν τους ανυποψίαστους μοναχικούς εργένηδες, που αποτελούν τα θύματά τους, αφού τους δηλητηριάζουν με αρσενικό.  Παρά το φαινομενικά μακάβριο του θέματος, η ταινία είναι κωμωδία που σημείωσε μεγάλη καλλιτεχνική και εμπορική επιτυχία.

Σκηνές από την ταινία «Αρσενικό και παλιά δαντέλα» του Frank Capra

Το 2005, το The Discovery Channel, παρουσιάζει μια μίνι σειρά τριών επεισοδίων, με τίτλο Deadly Women, όπου παρουσιάζονται δραματοποιημένες οι υποθέσεις διαφόρων γυναικών εγκληματιών.  Η υπόθεση της Vera, με τίτλο Obsession, παρουσιάζεται στο πρώτο επεισόδιο και αναλύεται από πράκτορες και profilers του FBI καθώς και από έναν παθολόγο της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας.

Ευχαριστίες

Ευχαριστώ θερμά τον Τάκη Κωστόπουλο, για την πολύτιμη βοήθειά του στην μετάφραση των κειμένων από την ρουμανική γλώσσα

Πηγές

-Εφημερίδα TheBee, 22 Μαΐου 1925

-Περιοδικό American Weekly, 1925

-Περιοδικό The New Yorker, Τεύχος 74

-Crime tv Romania, Vera Renczi, cel mai mare criminal roman din istorie – 35 de crime

-Crime tv Romania Romanca Vera Renczi, ultima femeie din viata a 35 de barbati

-Socyberty Crime, Vera Renczi, One of the Most Beautiful Female Serial Killers

-True Crime Library, Passion and Paranoia

-Wikipedia

-Francis Farmer’s Revenge

~ από Nina C στο 31/03/2012.

24 Σχόλια to “Vera Renczi, η Πεντάμορφη που ήταν Τέρας – II”

  1. […] Συνεχίζεται […]

  2. Pali kala p tn epiasan! Ma dn borw n t xwnepsw! T PEDI ths?

  3. Θα συμφωνήσω με το προηγούμενο σχόλιο…! Φοβερό να δολοφονήσει το ίδιο το δεκάχρονο παιδί της!😦
    Τρομερή ιστορία!

  4. Πάντως το διαφορετικό σε αυτή την περίπτωση σε σχέση με τους άλλους serial killers είναι πως η συγκεκριμένη είχε μια νορμαλ και ανετη οικονομικά παιδική ηλικία. Επιβεβαιώνει αυτούς που λένε πως η ιδιοσυγκρασία μας είναι βασικά θέμα γονιδίων και όχι περιβάλλοντος. Εκτός και αν αυτό που αναφέρεται ως θάνατος του πατέρα της στα 13 της χωρίς άλλα στοιχεία, να είναι μια δολοφονία του από τη μητέρα της που ποτέ δεν ήρθε στο φως. Και αυτή ή να το ήξερε ή να το κατάλαβε διαισθητικά και να το αναπαρήγαγε και η ίδια με τη συμπεριφορά της ως ενήλικη. Χρειάζονται πιο πολλά στοιχεία για την παιδική της ηλικία για να κάνουμε διάγνωση…

  5. Με εχεις αποζημιωσει πληρως.Εκπληκτικο το αρθρο σου.Μια παρακληση.Ψαχνω για ενα παλιοτερο αρθρο που αναφεροταν στην ναζιστικη Γερμανια.Συγκεκριμενα για ενα διανοητικα καθυστερημενο που του φορτωσαν αρκετους φονους στην πλατη και τελικα κατεληξε πειραματοζωο στα χερια των ναζι.Που θα το βρω?Το εχετε αποσυρει?

  6. Κορίτσια και Marco Polo, είναι σαφές πως η Vera είχε πρόβλημα. Θεωρούσε τον εαυτό της διαρκώς θύμα επικείμενης εγκατάλειψης και προσπαθούσε να το προλάβει με τον τρόπο που θεωρούσε πιο πρόσφορο: την δολοφονία του -εν δυνάμει- άπιστου!

    Μarco Polo, έχει αποδειχτεί ότι, σχεδόν όλοι, οι σειριακοί δολοφόνοι είχαν προβληματική παιδική ηλικία. Ευτυχώς όλοι όσοι είχαν προβληματική παιδική ηλικία, δεν γίνονται σειριακοί δολοφόνοι!

  7. Nino, χαίρομαι που δεν αισθάνεσθε πια αδικημένος! 😉

    Το κείμενο που ψάχνετε, μαζί με άλλο ένα, έχουν αποσυρθεί από το blog γιατί πρόκειται να κυκλοφορήσουν σε βιβλίο (μαζί με άλλα 28 ολοκαίνουργια), που γράφω αυτόν τον καιρό μαζί με τον Γιάννη Ράγκο. Οπότε υπομονή και αναμονή! 😀

  8. Ειμαι γκρινιαρης και παραπονιαρης,ομως ειμαι αθεραπευτα πιστος αναγνωστης σου.Συνεχισε ετσι!!!!!!!!!!!!!!!!

  9. Μακάβριο και όμως αληθινό ….

  10. kala tous ekane…synhdhtopoihmenh kyria!
    xaxaxaxaxaxaxaxaxa!
    xairomai pou sas 3anagrafw meta apo poly kairo!

  11. @Εβίνα, καλωσορίσατε!

  12. @Μάγδα, πού χάθηκες εσύ; Ανησύχησα, αλήθεια. Χαίρομαι πολύ-πολύ που σε «ξαναβλέπω»! 😀

  13. ειμαι σχετικα νεα στην παρεα!!!!!!!!!οταν ανακαλυψα εντελως τυχαια το»»εγκλημα και τιμωρια»»ενοιωσα μια μικρη δικαιωση…δεν ημουν τελικα η μονη που ειχα την ¨λοξα¨να διαβαζω με μανια καθε τι που αναφερονταν σε ειδεχθη εγκληματα και κυριως σε κατα συρροην δολοφονους!!!!Νινα τα αρθρα σου ειναι απλα,καταννοητα και κυριως λιτα,γι αυτο και εντυπωσιακα!!!μαρεσει που δεν υπερβαλλεις και κυριως μαρεσει που «»πατας γερα»σε καθε τι που γραφεις!!!!με κερδισες ως αναγνωστρια και πιστεψε με δεν εντυπωσιαζομαι ευκολα…..περιμενω ανυπομονα το επομενο αρθρο σου!!!!!!!!

  14. Νίνα τι ευχάριστα νέα είναι αυτά; Άντε με το καλό τα βιβλία και να τα εκδόσειες γρήγορα. Καιρός ήταν!

    Για την ιστορία τώρα… αν θυμάμαι καλά πρόσφατα σε ένα ντοκιμαντέρ που βάζει -μεταμεσονύκτιο- ο σκάϊ, για τις πιο διαβόητες γυναίκες δολοφόνους, αναφέρθηκε και στην περίπτωση της Βέρα, με μια εξέλιξη: απόγονος απ’την οικογένεια της Βέρα, είχε πάει πριν λίγα χρόνια στην Ρουμανία, να δει τα ερείπια του πύργου της μακρινής του «θείας» και μάλιστα ζήτησε συγγνώμη απ’τους απόγονους των ανθρώπων που έπεσαν θύματα στα χέρια της Βέρα. Αυτός ο απόγονος της Βέρα ζει στην Αμερική, ενώ οι απόγονοι των θυμάτων συνεχίζουν να ζουν στη Ρουμανία.

  15. The Daily Mirror πριν λίγο καιρό έκανε ένα αφιέρωμα σε γυναίκες δολοφόνους ανάμεσα τους και η Vera Renczi. Λανθασμένα όμως στις φωτογραφίες που δημοσίευσε ήταν και αυτή μιας επαγγελματίας μοντέλου-φωτογράφου που καμία σχέση δεν έχει με την Vera Renczi. Πρόκειται για την 4η στη σειρά φωτογραφία του άρθρου, και από εδώ πήρα τις πληροφορίες μου http://ladymorgana.deviantart.com/journal/The-Daily-Mirror-newspaper-quot-incident-quot-291373272 .

  16. Gabriella, καλωσόρισες στην παρέα μας, λοιπόν! 😀

  17. Μάρσι, ναι, την είχα δει την εκπομπή κι έτσι αποφάσισα να γράψω για τη Vera.

  18. Νinthestars, το γνωρίζω, εξάλλου είναι εμφανές ότι η φωτογραφία είναι σύγχρονη. Όπως βλέπεις δεν έβαλα το όνομα της Vera από κάτω. Μου άρεσε, όμως, και την χρησιμοποίησα ως «πρόλογο» στην παράγραφο «Οι Μαύρες Χήρες» που ακολουθεί.

    Ευχαριστώ, πάντως, και ενθουσιάζομαι πραγματικά όταν συναντώ ενημερωμένους αναγνώστες!!! 😀

  19. Καλα ειναι περιττο να γράψω πόσο μάρεσε το αρθρο αυτό νομίζω!
    πολυ καλη δουλεια όπως πάντα!!

  20. Ειλικρινα διαβαζω και εγω τις σελιδες σου με μεγαλη συναρπαστικοτητα.

    Διαβαζεις μια δολοφονια στην εφημεριδα. Σκεφτεσαι λιγο και βγαζεις ενα προχειρο συμπερασμα.
    Αυτο που με συναρπαζει ειναι η αναλυση αυτης της δολοφονιας.
    Τα αιτια , οι αφορμες, το περιβαλλον, η μοιραια στιγμη, το διδαγμα, και η δικαιωση.
    Παρακολουθω καθε εκπομπη με τετοια θεματα και στο ιντερνετ εχω βρει εσενα την καταλληλοτερη. Κυριολεκτικα ρουφαω τις σελιδες σου.
    Σε ευχαριστω.
    Συνεχισε…

  21. @Kikoblackwidow, merci! 😉

  22. @Γιώργο Κοτζαμπασάκη, ευχαριστώ πολύ για τα θερμά σας λόγια. Καλές αναγνώσεις! 🙂

  23. καλο το αρσενικο , οχι μονο για τους αντρες αλλα και για τις πεθερες!

  24. Ουάου, φαντάσου να πέσεις πάνω σε τέτοια γυναίκα, όχι φαντάσου το! Θα θελα να προσθέσω ότι βρίσκω πολύ ενδιαφέρον τα άρθρα και είμαι πιστός αναγνώστης του blog!🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

whodoneit1942dvd.jpg
 
Αρέσει σε %d bloggers: