Κι άλλες θεωρίες για τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη – I

 ipn24111888miniΤης Νίνας Κουλετάκη

Είναι γεγονός ότι ο πλέον διαβόητος δολοφόνος όλων των εποχών, άγνωστος και ασύλληπτος μέχρι σήμερα, παραμένει ο Αντεροβγάλτης Jack the Ripper, για τον οποίο υπάρχει ένα εκτενές άρθρο στο «Έγκλημα και Τιμωρία».  Από την εποχή που οι πόρνες του Whitechapel αντάμωναν με τον τρόμο και τον θάνατο στα στενά του σοκάκια μέχρι σήμερα, έχουν ξοδευτεί ποτάμια μελάνης και στρέμματα χαρτιού για να καταγραφεί κάθε είδους θεωρία για το ποιος πραγματικά μπορεί να ήταν.

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα βιβλία εκδίδονται πάνω στο θέμα, με σοβαρές ή λιγότερο σοβαρές υποψίες και εικασίες.  Στα δύο άρθρα που θα ακολουθήσουν, θα εξετάσουμε δύο από τις πιο περίεργες θεωρίες, αναφορικά με την ταυτότητα του Αντεροβγάλτη.

1. Jill the Ripper: ο Αντεροβγάλτης ήταν γυναίκα

Η άποψη ότι ο Jack the Ripper μπορεί να μην ήταν παρά μια γυναίκα, πρωτοεκφράστηκε από τον ίδιο τον Επιθεωρητή Abberline, τον επικεφαλής των ερευνών για τον αντεροβγάλτη.  Σύμφωνα με τον Donald McCormick, συγγραφέα του βιβλίου «The Identity of Jack the Ripper», που εκδόθηκε το 1959, ο Abberline είχε αναπτύξει την συγκεκριμένη θεωρία, ύστερα από μια συζήτηση που είχε με τον μέντορά του  Dr. Thomas Dutton, μετά από την δολοφονία της Mary Kelly.  H υποψία ότι ο αντεροβγάλτης ήταν γυναίκα είχε ενισχυθεί από την μαρτυρία της Caroline Maxwell, κατοίκου της περιοχής.

Επιθεωρητής Abberline

Επιθεωρητής Abberline

Η ώρα θανάτου της Mary Kelly είχε προσδιοριστεί μεταξύ 3.30 και 4.00, το πρωί της Παρασκευής 9 Νοεμβρίου του 1888.  Ο προσδιορισμός βασίστηκε όχι μόνο στις ιατροδικαστικές μετρήσεις, όπως η θερμοκρασία και το επίπεδο ακαμψίας του πτώματος, αλλά και στις καταθέσεις της πλειοψηφίας των μαρτύρων, οι οποίοι κάτι είχαν δει ή ακούσει τη νύχτα της δολοφονίας.  Ωστόσο, η πλειοψηφία αυτή δεν περιελάμβανε και την κατάθεση της Caroline Maxwell.

Η κ. Maxwell κατέθεσε ότι είχε δει την Mary Kelly, όχι μία, αλλά δύο φορές μετά την ώρα που οι γιατροί τοποθετούσαν τον θάνατό της.  Την πρώτη φορά ήταν μεταξύ 8.00 και 8.30 το πρωί, κοντά στο Miller’s Court, και –κατά την κ. Maxwell- φαινόταν πολύ άρρωστη.  Η μάρτυς ήταν απόλυτα σίγουρη για την ώρα, καθώς ο σύζυγός της επέστρεφε από τη δουλειά εκείνη την ώρα ακριβώς.  Η δεύτερη φορά ήταν περίπου μια ώρα αργότερα, όταν η κ. Maxwell ισχυρίστηκε πως είδε την Mary Kelly έξω από την παμπ Britannia, συντροφιά με έναν άνδρα.

Σκίτσο της Caroline Maxwell

Σκίτσο της Caroline Maxwell

Η Caroline Maxwell θυμόταν με κάθε λεπτομέρεια τα ρούχα της Mary Kelly: σκούρο πουκάμισο, βελούδινο σακάκι και καφέ-μπορντώ εσάρπα.  Ο Abberline την ρώτησε αν είχε ξαναδει την Mary με αυτά τα ρούχα και η μάρτυς επιβεβαίωσε ότι θυμόταν οπωσδήποτε την Mary να φορά –τουλάχιστον- την εσάρπα.

Καθώς η Maxwell ήταν αμετακίνητη ως προς την ακρίβεια της κατάθεσής της, ο Abberline μπερδεύτηκε και ζήτησε τη βοήθεια του Dutton.  Τον ρώτησε αν, κατά τη γνώμη του, ήταν δυνατόν ο δολοφόνος της Mary Kelly να ήταν γυναίκα, η οποία στη συνέχεια φόρεσε τα ρούχα του θύματος, αφενός για να διαφύγει και αφετέρου για να προκαλέσει αμφιβολίες αναφορικά με την ώρα θανάτου.  Ο Dutton θεώρησε απίθανη αυτή την εκδοχή, υποστήριξε όμως πως, αν ο αντεροβγάλτης ήταν γυναίκα, θα ήταν οπωσδήποτε μαία, λόγω των γνώσεων ανατομίας και της ακρίβειας των μοιραίων τομών.

Η Mary Kelly, όπως βρέθηκε στο Miller's Court

Η Mary Kelly, όπως βρέθηκε στο Miller’s Court

Σ’ αυτό ακριβώς το σημείο ξεκινά η θεωρία της «Τζιλ της Αντεροβγάλτισσας» που, ενίοτε, αποκαλείται και «τρελή μαμή».  Αν, αρχικά, η θεωρία αυτή φαίνεται «τραβηγμένη», αν την εξετάσουμε αντικειμενικά έχει πολλές πιθανότητες να είναι πραγματική.  Κατ’ αρχήν, όλο το Λονδίνο ψάχνει για τον «Τζακ», έναν άνδρα δολοφόνο, γεγονός που θα επέτρεπε σε μια γυναίκα να περιφέρεται ανενόχλητη στους δρόμους του Whitechapel και να επιδίδεται στο μακάβριο έργο της.  Επίσης, μια μαία ήταν απόλυτα φυσιολογικό να κυκλοφορεί οποιαδήποτε ώρα της ημέρας ή της νύχτας, χωρίς να εγείρει υποψίες.  Το, τυχόν, αίμα στα ρούχα της μπορούσε κάλλιστα να αποδωθεί στη φύση της δουλειάς της.  Επιπλέον, σύμφωνα με τις αποδείξεις που μαρτυρούσαν τις ανατομικές γνώσεις του δολοφόνου, μια μαία διέθετε τις γνώσεις αυτές. Τέλος, καθώς η αντισύλληψη ήταν λέξη άγνωστη για τις πόρνες του Whitechapel, οι υπηρεσίες μιας μαμής ήταν κάτι που αναζητούσαν συχνά, είτε για να φέρουν στον κόσμο τα «παράνομα» μωρά τους, είτε για να απαλλαγούν από την ανεπιθύμητη κύηση.

Η θεωρία αυτή αναπτύχθηκε επαρκώς στο βιβλίο «Jack the Ripper: A New Theory», του William Stewart, που κυκλοφόρησε το 1939.  Ο συγγραφέας εικάζει ότι η δολοφόνος ήταν μια μαμή που ασχολούνταν με εκτρώσεις η οποία φυλακίστηκε εξαιτίας της καταγγελίας μιας εκ των πελατισσών της.  Στη συνέχεια, άρχισε να δολοφονεί εκδικούμενη το ίδιο της το φύλο.  Ένα άλλο σημείο που ενίσχυε την άποψη του Stewart ήταν το γεγονός ότι οι μαίες συνήθιζαν να προκαλούν αναισθησία στις γυναίκες που ξεγεννούσαν, κυρίως σε αυτές των οικονομικά ασθενών στρωμάτων, ασκώντας πίεση σε συγκεκριμένα σημεία του σώματος.  Έτσι, μια μαία, γνώριζε πώς να εξουδετερώσει το θύμα πριν το δολοφονήσει.  Το βασικό, όμως, σημείο στο οποίο ο συγγραφέας στηρίχτηκε για να υποστηρίξει την άποψή του, ήταν το γεγονός ότι η Mary Kelly ήταν τριών μηνών έγγυος όταν δολοφονήθηκε.  Μόλις και μετά βίας μπορούσε ν’ ανταποκριθεί στα έξοδα του ενοικίου της και της στοιχειώδους διαβίωσής της, οπότε η απόκτηση ενός παιδιού ήταν πέρα από κάθε συζήτηση.  Αποφάσισε, λοιπόν, να τερματίσει την εγγυμοσύνη της.  Ο Stewart υποστηρίζει ότι η «τρελή μαμή» κλήθηκε για το έργο αυτό, δολοφόνησε την Mary Kelly και στη συνέχεια διέφυγε, αλλάζοντας τα μουσκεμένα στο αίμα ρούχα της με άλλα της Kelly.  Κι αυτό το σημείο παρουσιάζει σημαντικό ενδιαφέρον, καθώς δίνει μιαν εξήγηση στην εμμονή της κ. Maxwell ότι είδε την Kelly αργότερα το πρωί της δολοφονίας.

Mary Ann Nichols

Mary Ann Nichols

Όμως ο Stewart δεν περιορίζεται στην δολοφονία της Kelly, προκειμένου ν’ αποδείξει τη θεωρία του.  Αναφέρεται και σε άλλα θύματα του Αντεροβγάλτη.  Για την Nichols γράφει ότι εμφανίστηκε με καινούριο καπελλάκι και είπε στον σπιτονοικοκύρη της ότι σύντομα θα έχει τα χρήματα του ενοικίου, δείχνοντάς του το καινούριο απόκτημά της.  Ο Stewart ισχυρίζεται ότι το καπελλάκι ήταν δώρο της «τρελής μαμής» καθώς, αν προερχόταν από άντρα, η Nichols θα είχε κομπάσει, κατά την προσφιλή συνήθεια των πορνών, όταν αποκτούσαν νέο «χορηγό»/προστάτη.

Annie Chapman

Annie Chapman

Επίσης, οι τσέπες της Chapman είχαν αναποδογυριστεί, καθώς η δολοφόνος έψαχνε για ενδεχόμενο ενοχοποιητικό στοιχείο, ένα χαρτί με το όνομα ή την διεύθυνσή της ίσως.  Στη συνέχεια, άφησε το υπόλοιπο περιεχόμενο στα πόδια του θύματος, ώστε να μπερδέψει την αστυνομική έρευνα.  Το γεγονός ότι η δολοφόνος ήταν μαία ενισχύεται, πάντα κατά την άποψη του Stewart, από το ότι η Mary Kelly ήταν γυμνή και τα ρούχα της βρέθηκαν τακτικά διπλωμένα σε μια καρέκλα του δωματίου.  Ισχυρίζεται, λοιπόν, πως γδύθηκε για να υποβληθεί σε έκτρωση και κατέληξε σε θύμα της «αντεροβγάλτισσας».

Ο Stewart, τέλος, επισημαίνει τις ομοιότητες που είχαν οι φόνοι του αντεροβγάλτη με την υπόθεση της Mary Pearcey τον Οκτώβριο του 1890, η οποία αφού έκοψε τους λαιμούς και μαχαίρωσε επανειλημμένα τη σύζυγο και το παιδί του εραστή της, τους πέταξε στη συνέχεια σ’ ένα απόμερο δρομάκι.  Με τον ίδιο τρόπο δρούσε και ο Αντεροβγάλτης: οι φόνοι γίνονταν σε κλειστό χώρο (και γι αυτό το λόγο κανείς, ποτέ, δεν άκουσε τις κραυγές των θυμάτων) και μετά τα πτώματα μεταφέρονταν στα δρομάκια του Whitechapel.

Mary Pearcey

Mary Pearcey

Αυτή, σε γενικές γραμμές, είναι η θεωρία του Stewart που υποστηρίζει ότι η Αντεροβγάλτης ήταν γυναίκα που, αν και αρκετά αληθοφανής, δεν κέρδισε σημαντικό έδαφος ανάμεσα στους ερευνητές της υπόθεσης στη διάρκεια των χρόνων.  Ως πιο αδύναμο σημείο της θεωρίας αυτής, παρουσιάζεται το γεγονός ότι ο ισχυρισμός του συγγραφέα πως η δολοφόνος άλλαξε τα ματωμένα ρούχα της με εκείνα της Mary Kelly δεν ευσταθεί, καθώς ο Αντεροβγάκτης πριν μακελέψει τα θύματά του τα στραγγάλιζε.  Όλα τα τραύματα ήταν μεταθανάτια, οπότε το αίμα δεν είναι δυνατόν να ήταν στις ποσότητες που ισχυρίζεται ο Stewart, καθώς η καρδιά του θύματος είχε πάψει να χτυπά.  Επίσης το γεγονός ότι μόνον η Mary Kelly, από όλα τα θύματα του αντεροβγάλτη, ήταν έγγυος, δεν ενισχύει τη θεωρία της «τρελής μαμής».

Ένας άλλος υποστηρικτής της θεωρίας πως ο αντεροβγάλτης ήταν γυναίκα, ο Tom Cullen, στο βιβλίο του «Autumn of Terror», εστιάζει σ’ ένα άλλο γεγονός.  Ο Joseph Barnett, ο εραστής της Mary Kelly, στην κατάθεσή του μετά τη δολοφονία της είχε αφήσει να εννοηθεί πως η Kelly ήταν λεσβία.  Ο Barnett είχε εκδιωχθεί από το σπίτι της Kelly και τη θέση του κατέλαβε η Maria Harvey, η υποτιθέμενη λεσβία ερωμένη της Kelly.  Ίσως οι φόνοι να ήταν έργο μιας εκδικητικής, παρατημένης γυναίκας.  Κάτι τέτοιο, ενδεχομένως να εξηγούσε τη δολοφονία της Mary Kelly, όχι όμως και αυτές των υπολοίπων θυμάτων του Αντεροβγάλτη.

Ένας βρετανός συγγραφέας, ο John Morris, ισχυρίζεται κι αυτός πως ο αντεροβγάλτης ήταν γυναίκα και, μάλιστα, επώνυμη.  Κατά τον Morris, και όπως εξιστορείται στο βιβλίο του «Jack The Ripper: The Hand Of A Woman», η δολοφόνος δεν ήταν άλλη από την Elizabeth (Lizzie) Williams, σύζυγο του Sir John Williams, χειρουργού στην αυλή της Βασίλισσας Βικτώριας.

Lizzie Williams

Lizzie Williams

Την εποχή εκείνη κυκλοφορούσε η φήμη ότι ο γιατρός είχε σχέση με την Mary Kelly και ότι το παιδί που εκείνη κυοφορούσε ήταν δικό του.  Η σύζυγος του γιατρού, που χρόνια προσπαθούσε να συλλάβει χωρίς να τα καταφέρνει, τρελαμένη από ζήλια, δολοφόνησε την Mary Kelly και ξερίζωσε τα σπλάχνα της.  Εντάξει, απόλυτα σεξιστική θεωρία, η οποία γίνεται «σεξιστικώτερη» από το γεγονός ότι ο Morris ισχυρίζεται πως η Lizzie Williams είχε επιδοθεί σ’ εξολόθρευση των πορνών του Whitechapel οι οποίες, αν και στο κατακάθι της κοινωνίας αράδιαζαν παιδιά, ενώ εκείνης η φύση της είχε στερήσει αυτό το δώρο. Ο Morris προσπαθεί να ενισχύσει τη σαθρή θεωρεία του με αφελείς απόψεις όπως: α) η Lizzie ήταν σύζυγος χειρουργού, επομένως γνώριζε από ανατομία και χειρουργικές τομές β) κανένα από τα θύματα δεν είχε κακοποιηθεί σεξουαλικά, άρα οι δολοφονίες ήταν σίγουρα έργο γυναίκας γ) το περιεχόμενο από τις τσέπες της Chapman ήταν τακτοποιημένο στα πόδια της, γεγονός που υποδεικνύει γυναικεία ενέργεια δ) αν και η Lizzie Williams δεν θεωρήθηκε ποτέ ύποπτη για τους φόνους και δεν ανακρίθηκε σχετικά, έπαθε νευρικό κλονισμό λίγο μετά τον τελευταίο από αυτούς.  Η θεωρία ότι ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης ήταν γυναίκα δεν είναι απίθανη, όμως η συγκεκριμένη του John Morris είναι.

Τελειώνοντας το πρώτο αυτό κομμάτι του άρθρου, αξίζει να αναφέρουμε και την άποψη του Sir Arthur Conan Doyle, δημιουργού του Sherlock Holmes: ο Τζακ ο Αντεροβγάλτης ήταν άντρας αλλά ντυνόταν γυναίκα, αφενός για να περνά απαρατήρητος και αφετέρου για να πλησιάζει ευκολώτερα τα θύματά του.

Συνεχίζεται

crime_and_punishment22

~ από Nina C στο 23/11/2013.

6 Σχόλια to “Κι άλλες θεωρίες για τον Τζακ τον Αντεροβγάλτη – I”

  1. Πολύ ενδιαφέρον,έχω παρακολουθήσει και διάφορες εκπομπές με την ιστορία,πάντα μου τραβούσαν την προσοχή!

  2. Εγώ προσωπικά, δεν βρίσκω και εντελώς απίθανη την θεωρία του John Morris.
    Εξαιρετικά ενδιαφέρον, όπως πάντα.

  3. http://www.independent.co.uk/news/science/was-jack-the-ripper-a-woman-478597.html

  4. Η του Ντόιλ δε φαίνεται καθόλου κακή. χμ

  5. […] Προηγούμενο […]

  6. δεν ειναι τυχαιο οτι ειναι η πιο γοητευτικη ιστορια μυστηριου που αφορα σιριαλ κιλλερ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

whodoneit1942dvd.jpg
 
Αρέσει σε %d bloggers: