Απεχθή φορτία ανομιών: Κυριάκος Παπαχρόνης

του Διονύση Χιόνη

δικηγόρου – υπ. Δρ Εγκληματολογίας Νομικής Αθηνών

«Πριν 22 χρόνια, παρασυρόμενος από την ακρισία της ηλικίας και κυρίως από τις φαυλεπήβολες συναναστροφές μου, πουλήσαμε όλοι μας τις ψυχές μας στον Eωσφόρο -όπως ο Φάουστ- κι εγώ προσωπικά έχασα, λαμβάνοντας εξοντωτική ένδικη μισθαποδοσία. Ζητώ από τη θεσπίζουσα πολιτεία από την κοινή γνώμη συγγνώμη από «μέσης ψυχής» για εκείνα τα απεχθή φορτία των ανομιών μου και υπόσχομαι στο εφεξής να διαβιώ «εν αγνεία και σεμνή πολιτεία…» και φυσικά «άμεμπτος εν παντί…»».

Τα παραπάνω λόγια ανήκουν στον Κυριάκο Παπαχρόνη, το όνομα του οποίου έγινε γνωστό στην ελληνική κοινή γνώμη το 1981, όταν συνδέθηκε με τη διάπραξη ανθρωποκτονιών και βιασμών σε βάρος γυναικών στη Θεσσαλονίκη, τη Δράμα και την Ξάνθη. Χαρακτηριστικό σημείο της δράσης του, πέρα από την ανεξέλεγκτη χρήση της ιδιαίτερης σωματικής δύναμης που διέθετε,  ήταν το ότι σε κάθε του επίθεση φορούσε τη στρατιωτική στολή, σαν να βρισκόταν σε υπηρεσία ή διατεταγμένη αποστολή!

Για ένα σημαντικό χρονικό διάστημα, από τη στιγμή που οι πράξεις του άρχισαν να έρχονται διαδοχικά στο φως μέχρι και τη σύλληψή του, ένα κύμα εγκληματοφοβίας είχε κατακλύσει τις γυναίκες όλης της χώρας, που ένιωθαν εν δυνάμει θύματα του άγνωστου «δράκου», όπως τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης συνηθίζουν να βαφτίζουν – χωρίς ιδιαίτερη πρωτοτυπία είναι η αλήθεια – τέτοιου τύπου εγκληματίες.  Όταν ο δράστης τελικά συνελήφθη, έπειτα από εκτεταμένες έρευνες σε πολλά στρατόπεδα της Βόρειας Ελλάδας, υπηρετούσε στην 5η μοίρα Καταδρομών ως Έφεδρος Ανθυπολοχαγός του Ελληνικού Στρατού και η τραγική ειρωνεία είναι ότι κάποια στιγμή κλήθηκε να λάβει μέρος στη διεξαγωγή αυτών των ερευνών για τον εντοπισμό του δράστη!

Αλλά, ας πάρουμε τα πράγμα με τη σειρά:

Ο 22χρονος τότε Παπαχρόνης κατηγορήθηκε και καταδικάστηκε για σωρεία εγκλημάτων:

Τον βιασμό και την ανθρωποκτονία με στιλέτο της ιερόδουλης Γρ. Θεοχαρίδου στις 5-9-1981 στην Δράμα.

Την απόπειρα δολοφονίας στις 20-12-1981 της Μ. Ποστιάδου στην Δράμα.

Την απόπειρα βιασμού και την ανθρωποκτονία της φοιτήτριας Ε. Παπαδοπούλου στις 15-1-1982 στην Δράμα.

Τον βιασμό και την ειδεχθή ανθρωποκτονία της 20χρονης φοιτήτριας Αναστασίας Αλεξανδρίδου στις 15-8-1982, στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης.

Τις απόπειρες βιασμού και ανθρωποκτονίας κατά της 18χρονης Αγοραστής Τέζα και της 30χρονης νοσοκόμας Βασιλικής Λαζαρίδου, στη Δράμα.

Την απόπειρα βιασμού και ανθρωποκτονίας κατά της 23χρονης Δ. Πεχλιβανίδου.

Δύο ακόμη απόπειρες βιασμού και δολοφονίας κατά μιας ιερόδουλης και μιας άλλης γυναίκας, στην Ξάνθη.

Πέντε βομβιστικές επιθέσεις. Συγκεκριμένα, 2 ωρολογιακές βόμβες στις 12-3-1982 στο Ταχυδρομείο και την Εθνική Τράπεζα της Ξάνθης, άλλες 2 στις 13-3-1982 στην Τράπεζα Πίστεως κι σε ένα κατάστημα στην Καβάλα και μια πέμπτη στις 16-6-1982 στην είσοδο του στρατοπέδου της Δράμας.

Έναν εμπρησμό στο Διεθνές Αεροδρόμιο Καβάλας.

Οι μαρτυρίες των θυμάτων και των παρ’ ολίγο θυμάτων του έδωσαν στις Διωκτικές Αρχές μια αρχική εικόνα του δράστη και παράλληλα με την Αστυνομία ενεργοποιήθηκαν οι κατάλληλοι μηχανισμοί του Ελληνικού Στρατού, ξεκινώντας μια σειρά από ανακριτικές πράξεις σε στρατόπεδα της Βόρειας Ελλάδας, καθώς ο δράστης φορούσε στρατιωτική στολή κι οι αρχές πιθανολογούσαν ότι επρόκειτο για εν ενεργεία στρατιωτικό. Κάθε στρατόπεδο όρισε κάποιους επικεφαλής για να διεξαγάγουν τις έρευνες κι ένας από αυτούς χρίζεται ο ίδιος ο Παπαχρόνης!

Μετά από διεξοδικές έρευνες και με τη σημαντική συμβολή δύο αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού, του  Χρήστου Τριανταφυλλίδη και του Τάσου Κοσμίδη, ο Παπαχρόνης συλλαμβάνεται κι αρχίζει να ξετυλίγεται το κουβάρι της δράσης του προς τα πίσω. Το ανακριτικό υλικό, όπως είθισται σε παρόμοιες περιπτώσεις, διαρρέει κι οι ατάκες του δράστη, αφού πρώτα «κοσμούν» καθημερινά τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων, στη συνέχεια αναπαράγονται από στόμα σε στόμα, καθώς η κοινή γνώμη εκείνες τις ημέρες είχε πολύ ψηλά στην ιεράρχηση της θεματολογίας το βίο και την πολιτεία του Παπαχρόνη.

Ο ίδιος ο δράστης είχε αποδώσει την εμμονή του με τη θυματοποίηση του γυναικείου φύλου στην πρώτη φορά που επισκέφθηκε με τους φίλους του έναν οίκο ανοχής, όταν ήταν περίπου 13 ετών Κατά τον ίδιο, η ιερόδουλη με την οποία ήρθε σε επαφή, του μίλησε ειρωνικά και προσέβαλε τον – έστω πρώιμο  – ανδρισμό του με αποτέλεσμα να επηρεαστεί τόσο αρνητικά και σε τόσο απόλυτο βαθμό, ώστε αποφάσισε να εκδικηθεί το γυναικείο φύλο.

Η Καθηγήτρια Εγκληματολογίας κ. Βάσω Αρτινοπούλου σχολιάζοντας παρόμοια εγκλήματα επεσήμανε «ότι ο βιασμός ή η απόπειρα βιασμού αποτελεί μια ψευδοσεξουαλική πράξη. Η ταπείνωση και ο εξευτελισμός του θύματος» είναι οι σημαντικότεροι παράγοντες ώθησης προς την εγκληματική ενέργεια. «Το πέρασμα από την απόπειρα βιασμού στην ανθρωποκτονία διαφοροποιείται μόνον ως προς την ένταση και όχι ως προς το είδος ή τη μορφή της προεγκληματικής κατάστασης. Αποτελεί την ακραία έκφανση της φαινομενικής ανδρικής υπεροχής, της σωματικής δύναμης και της ρώμης. Αξίες με τις οποίες έχουν κοινωνικοποιηθεί οι περισσότεροι βιαστές και δυστυχώς οι… υποψήφιοι μελλοντικοί βιαστές».

Κατά την απολογία του είχε παραδεχθεί μεταξύ άλλων ότι αν δεν τον έπιαναν, θα συνέχιζε τη δράση του εναντίον των γυναικών, προς τις οποίες, έτρεφε ιδιαίτερο μίσος και γι’ αυτό έλεγε ότι  εισέπραττε ικανοποίηση όταν τις χτυπούσε. «Θόλωνε το μυαλό μου. Ήθελα να χτυπήσω. Έφθανα στο μεγαλείο. Την χτυπούσα, τελείωνε…».

Σύμφωνα με τις εφημερίδες της εποχής, όταν οδηγήθηκε στον ανακριτή, αμέσως μετά τη σύλληψή του, «έσπασε» και τα ομολόγησε όλα, όταν άκουσε τον ήχο των τακουνιών που φορούσε η γραμματέας!

Απευθυνόμενος μάλιστα σε μια δημοσιογράφο της ΕΡΤ, της είπε «Εσένα σ αγαπάω γιατί έχεις ψηλά τακούνια»!

Το παράδοξο είναι ότι ο Παπαχρόνης ενώ κρατούνταν λάμβανε συχνά επιστολές από γυναίκες που εκδήλωναν με αυτόν τον τρόπο τον έρωτά τους!

Το Διαρκές Στρατοδικείο Θεσσαλονίκης τον έκρινε ένοχο των αποδιδόμενων σε αυτόν κατηγοριών (μ.α. ανθρωποκτονίες, απόπειρες ανθρωποκτονιών, επικίνδυνες σωματικές βλάβες, βιασμοί) και του επέβαλε ποινή δις εις θάνατον και κάθειρξη 23 ετών, που τελικά μετατράπηκε σε ισόβια κάθειρξη.

Χαρακτηριστικό στιγμιότυπο της διαδικασίας ήταν το ότι όταν άκουσε την ποινή, σηκώθηκε και χειροκροτώντας είπε: «Ευχαριστώ! Τι βάζετε τέτοιες ποινές; Πόσα χρόνια θα ζήσουμε; Στείλτε με στο απόσπασμα, γιατί αν βγω έξω, πάλι τα ίδια θα κάνω».

Η εκτέλεση της ποινής του άρχισε στις 13 Δεκεμβρίου του 1982. Κατά το διάστημα του εγκλεισμού του ο Παπαχρόνης πέρασε από διάφορες φάσεις. Αρχικά, κατά το πρώτο μισό της φυλάκισής του, επέδειξε πλούσια παραβατική συμπεριφορά και πιο συγκεκριμένα σε διαφορετικούς χρόνους έλαβε μέρος σε εξέγερση κρατουμένων (Κέρκυρα, 1987), έβαλε φωτιά σε στρώμα, ανέτρεψε το καζάνι με το φαγητό των κρατουμένων (Κέρκυρα, 1987), ενώ δύο τουλάχιστον φορές χτύπησε συγκρατούμενό του (Λάρισα. 1991) και όπως είναι επόμενο, τιμωρήθηκε πειθαρχικά για όλες τις παραπάνω πράξεις του.

Όμως, σε δεύτερη φάση παρατηρήθηκε μια έντονη μεταστροφή στο σκεπτικό και τη συμπεριφορά του. Απείχε από πειθαρχικά παραπτώματα, ενώ παράλληλα διάβαζε βιβλία κυρίως ψυχολογίας, ενώ ήταν ψάλτης για χρόνια στο εκκλησάκι του Αγίου Ελευθερίου εντός της φυλακής της Λάρισας. Ο πατήρ Κωνσταντίνος Γεροστέργιος, εφημέριος του παρεκκλησίου, έλεγε για τον Παπαχρόνη:«έχει πλέον μετανιώσει, δεν μιλά ποτέ για το παρελθόν του, ενώ όλα αυτά τα χρόνια στη φυλακή τα αφιέρωσε στο διάβασμα».

Ο Διευθυντής του Σχολείου Β΄ ευκαιρίας, Φ.  Βελώνης μιλούσε για «ένα καλό παιδί που βοήθησε σημαντικά να στηθεί το σχολείο, προέτρεπε τους συγκρατουμένους του να φοιτήσουν, δεν αναφέρεται ποτέ στο παρελθόν του και χαμήλωσε τα μάτια όταν άκουσε ότι πρόκειται να αποφυλακιστεί».

Αν και πληρούσε τις τυπικές προϋποθέσεις να αποφυλακιστεί καθώς το 2004 είχε εκτίσει πραγματική ποινή 21 ετών, πέντε μηνών και πέντε ημερών και με συνυπολογισμό 1.315 ημερομισθίων είχε εκτίσει ποινή 25 ετών και 15 ημερών, κατά τους δικαστές τα πειθαρχικά του παραπτώματα ήταν αρνητικός παράγοντας που επηρέαζε την κρίση τους σχετικά με την αίτηση αποφυλάκισής του. Eντούτοις με βούλευμα που εξέδωσε το Συμβούλιο Eφετών Λάρισας η αίτηση αποφυλάκισης του 44χρονου Παπαχρόνη έγινε δεκτή παρά την αντίθετη άποψη της εισαγγελέως Eλένης Mετσοβίτου – Φλουρή, αλλά και προγενέστερου βουλεύματος που είχε εκδώσει το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Λάρισας.

Πιο συγκεκριμένα κατά το Συμβούλιο Eφετών της Λάρισας οι πειθαρχικές ποινές του Kυριάκου Παπαχρόνη έχουν διαγραφεί και παρά το γεγονός ότι κατά τα τελευταία έτη εκδηλώθηκαν στη φυλακή βίαιες στάσεις, καταλήψεις και κινητοποιήσεις, Παπαχρόνης ουδέποτε έλαβε μέρος, επιδεικνύοντας υπευθυνότητα και άψογη συμπεριφορά που προσδιορίζουν το βαθμό σωφρονισμού και μεταμέλειας αυτού για τα εγκλήματα που έχει διαπράξει.

Ο Παπαχρόνης τελικά αποφυλακίσθηκε υπό όρους το 2004, έπειτα από 22 χρόνια εγκλεισμού και παρέδωσε μέσω της δικηγόρου του γραπτή δήλωση προς τους εκπροσώπους του τύπου που είχαν σπεύσει στην είσοδο ή ορθότερα στην έξοδο της Φυλακής Λάρισας, όπου ανέφερε μεταξύ άλλων:

«Πριν 22 χρόνια, παρασυρόμενος από την ακρισία της ηλικίας και κυρίως από τις φαυλεπήβολες συναναστροφές μου, πουλήσαμε όλοι μας τις ψυχές μας στον Eωσφόρο -όπως ο Φάουστ- κι εγώ προσωπικά έχασα, λαμβάνοντας εξοντωτική ένδικη μισθαποδοσία. Ζητώ από τη θεσπίζουσα πολιτεία από την κοινή γνώμη συγγνώμη από «μέσης ψυχής» για εκείνα τα απεχθή φορτία των ανομιών μου και υπόσχομαι στο εφεξής να διαβιώ «εν αγνεία και σεμνή πολιτεία…» και φυσικά «άμεμπτος εν παντί…»»! Hasta la vista, εν ευθέτω χρόνω».

Δεν παρέλειψε μάλιστα να ευχαριστήσει όλους τους δικαστικούς και αστυνομικούς παράγοντες καθώς και τους σωφρονιστικούς υπαλλήλους που τον «περιέβαλαν με ανείπωτη εμπιστοσύνη και εκτίμηση».

Οι όροι της απόλυσής του, πέρα από την απαγόρευση εξόδου από τη χώρα και την υποχρέωση εμφάνισής του δύο φορές το μήνα στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής του, περιλαμβάνουν και την απαγόρευση διαμονής του στην Ξάνθη και τη Δράμα, όπου διέπραξε τα περισσότερα εγκλήματά του, διότι αυτό «μπορεί να δημιουργήσει κινδύνους για τον ίδιο αλλά και για τρίτους», σύμφωνα με το σκεπτικό του Συμβουλίου.

Οι Καθηγητές Ψυχιατρικής και Νευρολογίας Κων. Σολδάτος και Δημ. Βασιλόπουλος σε συνέντευξη Τύπου με αφορμή τη διοργάνωση της διημερίδας «Βίοι ψυχής παράλληλοι» εστίασαν στον αυξημένο κίνδυνο να παρουσιάσουν ψυχοπαθολογική συμπεριφορά σε βάρος της κοινωνίας ή του εαυτού τους εμφανίζουν άτομα που έχουν καταδικαστεί για σωρεία εγκλημάτων και έχουν εκτίσει ποινή φυλάκισης για πολλά χρόνια, όπως στην περίπτωση του Παπαχρόνη.

Από την άλλη, όσοι έχουν εγκλειστεί σε σωφρονιστικό κατάστημα για ένα σοβαρό χρονικό διάστημα και έχουν αποφυλακιστεί, όπως ο Κυριάκος Παπαχρόνης, δεν κινδυνεύουν μόνο από το αν θα υποτροπιάσουν, καθώς τέτοιου είδους άτομα, αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο μετά την αποφυλάκισή τους, ακόμα και χρόνια αργότερα, να αποπειραθούν να θέσουν τέρμα στη ζωή τους.

Στις 14 Δεκεμβρίου 2004 ο Παπαχρόνης εμφανίζεται σε πρωινή ενημερωτική τηλεοπτική εκπομπή και δίνει τον τόνο της οπτικής του για τα πράγματα, όντας πλέον «ελεύθερος» πολίτης:

«Ζητώ συγνώμη που γεννήθηκα. Υποφέρω εδώ έξω. Βγήκα από τη μία φυλακή και μπήκα στην άλλη».

Σήμερα, ζει ακόμα ελεύθερος και σύμφωνα με τα κατά καιρούς δημοσιεύματα διαμένει κάπου στη Λάρισα απομονωμένος, πιθανότατα και περιθωριοποιημένος λόγω του στίγματος του εγκληματία που ο κοινωνικός περίγυρος του έχει αποδώσει και το οποίο δεν δείχνει να ξεθωριάζει παρά τα τριάντα – παρά κάτι – χρόνια που έχουν περάσει από πάνω του, παρά την έκτιση μακροχρόνιας ποινής εγκλεισμού και παρά τη μεταστροφή και τη μεταμέλεια που έχει επιδείξει.

Τελικά, το αν ο Κυριάκος Παπαχρόνης σωφρονίστηκε, όπως κι αν το ερμηνεύει κανείς, είναι κάτι που μπορεί να συζητηθεί.

Για κοινωνική επανένταξη, όμως, ούτε λόγος…

Δημοσιεύτηκε στο Τεύχος 13 του  The Art of Crime

51 σκέψεις σχετικά με το “Απεχθή φορτία ανομιών: Κυριάκος Παπαχρόνης”

  1. «Τελικά, το αν ο Κυριάκος Παπαχρόνης σωφρονίστηκε, όπως κι αν το ερμηνεύει κανείς, είναι κάτι που μπορεί να συζητηθεί.»
    Ελπίζω να μη συζητηθεί σε κανένα δικαστήριο κατηγορούμενος…

    Δεν ξέρω τι ισχύει σε τέτοιες περιπτώσεις αποφυλάκισης και κατά πόσο εποπτεύονται οι αποφυλακισμένοι, αλλά σκέφτομαι πως η μετάβαση απο το σύστημα της φυλακής στο χαοτικό σύστημα της … ελευθεριας θα μπορουσε να γίνει σταδιακά. Πχ εθελοντική εργασία σε κάποιο ίδρυμα για ένα χρονικό διάστημα. Μετά κάτι άλλο, λιγότερο ελεγχόμενο κλπ.

  2. Μαλιστα……μαλιστα…..
    Τι να πω?καλυτερα να μην πω γιατι αμα πω…..

  3. Είναι μεγάλη η συζήτηση αν η φυλάκιση συμβάλλει στο σωφρονισμό.Φαίνεται όμως πως όπως η δημοκρατία είναι ένα ατελές πολίτευμα αλλά το καλύτερο που έχουμε έτσι και η φυλακή είναι θεσμός απαραίτητος για τη προστασία της έννομης τάξης.

  4. Πολύ ενδιαφέρον κείμενο. Μετά από τόσα χρόνια στη φυλακή νομίζω είναι λογικό να είναι πολύ δύσκολο να επανενταχθεί.

    Θα ήταν καλό όμως για το κοινωνικό σύνολο αλλοι εγκληματίες που έχουν διαπράξει λιγότερο επαχθή εγκλήματα να εντάσσονταν στην κοινωνία. Δυστυχώς οι δομές υποστήριξης τους για αποτροπή του υποτροπιασμού και για κοινωνική επανένταξη είναι σχεδόν ανύπαρκτες.

  5. Η αποφυλάκιση ήταν κάτι καλό στην περίπτωσή του;
    Δηλαδή, θα έβγαινε έξω και θα έβρισκε σπίτι να μείνει, δουλειά και… φίλους;
    Τουλάχιστον στη φυλακή, ανάμεσα σε άλλους εγκληματίες, ήταν πλέον το «καλό παιδί». Σίγουρα ήταν προτιμότερο!

  6. Εγώ πάλι θα σταθώ στο αναπόσπαστο μοτίβο αυτών των υποθέσεων,που είναι οι ερωτικές επιστολές των γυναικών! Πόσες καταπιεσμένες,στερημένες γυναίκες γίνονται συνένοχες της εγκληματικής δράσης υπεροχής του Φαλλού,είτε επιζητώντας ερεθιζόμενες τον απόλυτο εξουσιαστή-άνδρα(υπάρχει μεγαλύτερη εξουσία από αυτή του δολοφόνου απέναντι στο θύμα;) είτε επιθυμώντας να τον περιβάλλουν με την αχρησιμοποίητη αγάπη τους,υποκινούμενες από ένα διεστραμμένο,ματαιωμένο μητρικό-ερωτικό ένστικτο.Νομίζω πως η ερωτική αυτή αίγλη ενός «δράκου» λέει πολλά για τις έμφυλες σχέσεις…ναι,ακόμη και σήμερα!

  7. Τι τον αποφυλάκισαν; Είναι δικαιοσύνη αυτή;

  8. Αν πω ότι μου άρεσε αυτό που διάβασα θα ήταν ψέμματα. Από πολλές απόψεις. Ένας βιαστής και δολοφόνος μπαίνει φυλακή. Άμοιρες γυναίκες στέλνουν γράμματα αγάπης και έρωτος στον … βιαστή! Ένα δικαστηρίο αποφασίζει να τον αφήσει μετά από 20+ χρόνια ελεύθερο. Είναι ελεύθερος και μόνος, αχ τον καημενούλη…
    Ο βιασμός είναι ένα από τα χειρότερα εγκλήματα, κι όχι γιατί στερεί τη ζωή. Γιατί στερεί από τον άνθρωπο τη δυνατότητα της επιλογής. Συγνώμη που δεν με νοιάζει αν είναι μόνος και περιθωριοποιημένος… Με απασχολούν πολύ περισσότερο τα κριτήρια με τα οποία αποφάσισαν ότι πρέπει να είναι ελεύθερος…

  9. Οι βομβιστικές επιθέσεις που του αποδόθηκαν αιτιολογήθηκαν, τις ομολόγησε, για ποιό λόγο τις έκανε?

  10. ούτε κι εγώ γνώριζα ότι τον αποφυλάκισαν τελικά. Φαντάζομαι το τρόμο των γυναικών όταν θα τον συναντάνε στο δρομο. Ήμουν πολύ μικρή όταν τον συλλάβανε, ωστόσο θυμάμαι ότι εκείνη την εποχή είχε γίνει μεγάλος ντόρος στις εφημερίδες

  11. Παντως στη φωτο με το κοκκινο φοντο και τη λεζαντα φαινεται τι βαρεμενος ειναι….

  12. Ego auto pou den katalava pote, einai oti autes tis gynaikes pou sapizoun sto xoma, viasmenes kai dolofonimenes, opos episis kai autes pou viastikan k glitosan tin dolofonia (alla stin ousia zoun san zontanes-nekres, giati pisteuo oti enan viasmo, dyskola ton ksepernas)den tis skeftetai kaneis….oloi milane gia tin perithoriopoiisi tou biasti, tou egklimatia, gia to pos tha entaxthei stin koinonia, gia tin psyxologiki tou katastasi..
    Lypamai mono ta tosa avoithita thymata tou kai euxomai na exei ena idio akrivos telos..
    Giati o xamos mias anthropinis zois den kseplironetai me 20 xronia fulakis, poso mallon toses zoes pou pire autos o »anthropos»..

  13. @Izabella,τι να πούμε δηλαδή για τα θύματα; Ελαφρό ας είναι το χώμα; Εξυπακούεται ότι λυπούματσε για τα θύματα,για την άτυχη μοίρα τους ή τη χαμένη ζωή τους,αλλά αυτό δε μας εμποδίζει να στρέφουμε το βλέμμα μας και στη μοίρα του θύτη,που κι αυτός είναι θύμα,είτε της οικογένειας είτε της κοινωνίας είτε της τύχης και των συγκυριών είτε της γενετικά διαστροφικής του φύσης,είτε ενός συνδυασμού όλων.Μακάρι ένας τέτοιος άνθρωπος να μην είχε γεννηθεί,για το καλό το δικό του και ΚΥΡΙΩΣ,συμφωνώ μαζί σου,για το καλό των θυμάτων,που συνήθως είναι δυστυχώς ανυπεράσπιστες γυναίκες ή παιδιά.Αλλά αφού υπάρχει,έζησε,ζει,είναι κάτι που αξίζει να κοιτάξουμε,ακόμα κι αν το θέαμα μάς είναι δυσάρεστο…Το να αναθεματίσουμε είναι το μόνο εύκολο.Αλλά η ανθρώπινη ψυχή δεν προσεγγίζεται με ευκολίες…

  14. Δυνατή περίπτωση, μπράβο στο Art of Crime για άλλη μια φορά.
    Κατ εμέ, δεν υφίσταται σωφρονισμός εν προκειμένω. Είναι αρκετά μπερδεμένη υπόθεση το περιεχόμενο ενός εγκεφάλου, ο οποίος προ τριακονταετίας διέπραξε ειδεχθή εγκλήματα τέτοιας κλίμακας. Κατά συνέπεια, αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι «το ον που τότε λεηλατούσε τη φυσικότητα, ηρέμησε». Για πάντα; Ίσως. Ίσως όμως ανάμεσα στα αυτιά του κάτι ακόμα να φλέγεται επικινδύνως.

    Καλό χειμώνα σε όλους.

  15. Ετερωνυμε η μανα του Παπαχρονη ειχε δηλωσει τοτε
    .
    Επιτελους ας μην κανουμε τους τοσο πολιτισμενους πια γιατι δεν ειμαστε,μιλαμε για τοσες ζωες,ειναι κριμα και ασεβεια για τα θυματα να προσπαθουμε να βρουμε ελαφρυντικα σε ενα ον που δεν εχει.
    Ειλικρινα ποτε μου δεν μπορεσα να καταλαβω και γι αυτο εξοργιζομαι τοσο πολυ γιατι ολοι τα ψυχολογικα τους τα βγαζουν σε αθωους?Εαν υπηρξαν και οι ιδιοι καποτε αθωα θυματα ας σκοτωσουν,βιασουν,τιμωρησουν τον θυτη τους που το αξιζει κι ολας.
    Εαν εγω καταλαβω οτι κατι δε παει καλα με εμενα καλυτερα να αυτοκτονησω παρα να πειραξω αλλους ανθρωπους που δεν φταινε.
    Ας μην ελαφρυνουμε τις ψυχες των θυτων γιατι βαραινουμε αυτες των θυματων,ας μη τους σκοτωνουμε δευτερη φορα γιατι εαν ημασταν στη θεση τους η στη θεση των συγγενων τους θα οργιζομασταν με τον οποιονδηποτε υπερασπιστη αυτου που στερησε τη ζωη απο τη μανα,την αδερφη,τη ξαδερφη…….

  16. Συμπληρωνω.
    Η μανα του Παπαχρονη ειχε δηλωσει τοτε.
    Ηξερα οτι κατι δεν πηγαινε καλα με αυτο το παιδι.
    Παντα ετρωγε πρωτα το γλυκο του και μετα το φαγητο του.

  17. Ασχετο αλλα εχω απορια προς την οικοδεσποινα
    Νινα γιατι οταν βαζω προταση μεσα σε εισαγωγικα δεν φαινεται μαζι με το υπολοιπο κειμενο?

  18. Ο ανιψιός μου το κάνει αυτό,σκοτώστε τον γρήγορα πριν γίνει παρανοϊκός δολοφόνος και βιάσει αβέρτα όλες τις κόρες σας,χαχα!!!

  19. mpatsono επειδή ξέρεις πόσο σε συμπαθώ, παρά τις διαφωνίες μας εδώ, σου συστήνω ένα βιβλίο που ίσως λατρέψεις:P

    http://www.ebooks.gr/book/187884

    Μεταξύ σοβαρού και αστείου,
    Α

  20. Άσχετο: Όπως βλέπετε κι απ’ τις φωτογραφίες της εποχής, ο Παπαχρόνης δεν ήταν έφεδρος ανθυπολοχαγός όταν τέλεσε τα εγκλήματα αλλά δόκιμος έφεδρος αξιωματικός. Μάλλον τον υποψιάζονταν γι’ αυτό του ανέθεσαν τις έρευνες ώστε να δουν τις αντιδράσεις του. Εξάλλου στο στρατό όταν έχεις άδεια πρέπει να αναφέρεις πού πας και για ένα τύπο σαν το Παπαχρόνη, νομοταγή, χουντικό και μιλιταριστή η στρατιωτική πειθαρχία ήταν το άπαν. Δηλ. ήταν προφανές πως όταν είχε άδεια για Ξάνθη έγιναν εγκλήματα στη Ξάνθη, όταν για Θεσσαλονίκη στη Θεσσαλονίκη κι όταν βρισκόταν εκτός υπηρεσίας στη Δράμα έγιναν εκεί τα εγκλήματα.

    Δεδομένου ότι υπήρχαν από την αρχή αναφορές από τα επιζώντα θύματα περί αξιωματικού ως δράστη, άργησαν να τον βρούνε.

    Σχετικό: Τις βόμβες για ποιο λόγο τις έβαλε; Πώς τις κατασκεύασε; Τοποθετήθηκαν από τον Παπαχρόνη στα πλαίσια της δράσης του ως χουντικού «σταγονιδίου» ή του φόρτωσαν όλες τις ανεξιχνίαστες βομβιστικές ενέργειες της εποχής;

  21. @mpatsono,τώρα μού εμφανίστηκε το πρώτο μέρος του μηνύματός σου,είχα δει μόνο το δεύτερο με το…γλυκό όταν απάντησα.Ωραία τα είπε η μάνα του,ωραία και λογικά,μακάρι να ήταν όλα τόσο απλά στη ζωή.Ο πατέρας μου έδερνε τη μάνα μου και εμένα; Άρα τώρα που μεγάλωσα θα δείρω τον πατέρα μου και όχι τη γυναίκα μου! Μακάρι να ήταν έτσι γενικώς.Αλλά έλα που δεν είναι! Και όχι βέβαια γιατί οι δράστες είναι «κακοί»,αλλά γιατί η ψυχή,ο εγκέφαλος τέλος πάντων,είναι πολύ πιο περίπλοκος από ένα τηλεκοντρόλ…

  22. Ax den mporo allo auton ton pseftopolitismo, pou oi viastes kai oi dolofonoi tin glitonoun tis perissoteres fores, logo »sofronismou» i epeidi exoun kai gamo tous dikigorous..
    Pou to paizoun magkes otan viazoun k skotonoun alla otan erxetai i wra na plirosoun emeis oi alloi oi »politismenoi» prepei na skeftoume kai tin psyxologiki ygeia kai to pos tha entaxthei stin koinonia, enas pou pire 10 zoes me to etsi goustaro… Ti geloio..

    Eterwnyme, fysika ti na peis gia tis gynaikes pou viastikan k dolofonithikan, exeis na skefteis tin entaxi stin koinwnia tou papaxroni..

    Kai fysika oloi einai toso »anoixtomyaloi» gi autes tis leres san ton papaxroni, mexri na symvei kati paromoio se plision tou anthropo, meta den ksero an tha »noiazontai» to idio gia ton synanthropo…giati os gnoston..ekso ap to xorooo..

  23. Ax Izabella,μα τι να πω για μια δολοφονημένη; ΔΕΝ είμαι παπάς,ξέρεις,για να λέω μαλακίες για το πόσο καλό κορίτσι ήτανε,για το δυσαναπλήρωτο κενό που αφήνει πίσω της ή για την παρηγοριά που θα βρει συναντώντας τον Πατέρα της.Αν με ρωτάς,με ενδιαφέρει χίλιες φορές περισσότερο η μετέπειτα πορεία μιας βιασμένης γυναίκας από την πορεία του κάθε Παπαχρόνη,αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι με ενδιαφέρει η πορεία ΚΑΙ του Παπαχρόνη,αυτό νομίζω δεν καταλαβαίνεις και με παρεξηγείς.Όσο για το τελευταίο που λες,είναι λιγάκι αφελές νομίζω να χρησιμοποιούμε συναισθηματικά επιχειρήματα.Ακόμα και ο πιο ορθολογιστής εγκληματολόγος,κοινωνιολόγος,ψυχολόγος,ψυχίατρος κλπ φαντάζομαι ότι θα ήθελε να κάνει κομματάκια το καθίκι που βίασε και σκότωσε την κόρη του!

  24. Το «εγχειρίδιο του καλού δήμιου» είναι μια φρικιαστικά γοητευτική περιγραφή μεθόδων εκτέλεσης από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, και περιλαμβάνει ανατριχιαστικές μεθόδους θανάτωσης όπως ο κανιβαλισμός, το ράψιμο στην κοιλιά ζώου, ο διαμελισμός σε «χίλια κομμάτια» και το ξερό τηγάνισμα.
    Οι τρόποι εκτέλεσης που περιγράφονται ήταν θεσμοθετημένοι και νόμιμοι, εφαρμόζονταν δε με δικαστικές αποφάσεις στις χώρες που τους είχαν εγκρίνει.
    Το παραπανω ειναι περιγραφη του βιβλιου που μου συστησε ο καλος μου ο Α και το παρηγγειλα κι ολας.
    Με ενδιαφερει πολυ το ξερο τηγανισμα δεν θα σας το κρυψω πως μαλλον αυτη θα ηταν η αποφαση μου ως δικαστη οταν ο Παπαχρονης ειπε αυτο το απεχθες
    «Ευχαριστώ! Τι βάζετε τέτοιες ποινές; Πόσα χρόνια θα ζήσουμε; Στείλτε με στο απόσπασμα, γιατί αν βγω έξω, πάλι τα ίδια θα κάνω».

    Ετερωνυμε δεν θα διαφωνησω αλλο μαζι σου,εχεις τις αποψεις σου κι εγω τις δικες μου.

  25. Ετερωνυμε επειδη δεν εισαι παπας αυτο σημαινει οτι δεν εισαι και ανθρωπος?
    Λεω γω τωρα…..

  26. Μα επειδή ακριβώς είμαι άνθρωπος(έτσι μου είπανε!) δεν ονειρεύομαι ξεροτηγανίσματα για συνανθρώπους μου! Και τώρα θα μου πεις ότι ο Παπαχρόνης δεν είναι άνθρωπος κλπ κλπ κλπ,οπότε θα συμφωνήσω μαζί σου περί της διακοπής της διαφωνίας μας.Χαιρετώ εγκάρδια.

  27. Ετερωνυμε μη με κανεις να πιστευω οτι λαθος σου ειπανε…..

  28. Μια κόρη έχεις,είπαμε,ε;;; Να προσέχεις………………………………………………………………………………………………………………….. 😉

  29. χμμμ, ενδιαφέρον σάιτ!
    Μήπως έχετε γράψει και για τον Δράκο του Σέιχ -Σου;
    Θυμάμαι πως δεν ήταν τελικά αυτός που πιάσανε ο δράκος, αλλά κάποιος πλούσιος νέος και ΦΥΣΙΚΑ το φορτώσανε σε άλλον.
    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

    Παρεμπιπτόντως το βιβλίο που προτείνετε το αγόρασα πριν κάτι εβδομάδες, αλλά δεν πρόλαβα να το διαβάσω… :S

  30. Η απέχθεια και το μίσος μου για κάθε Παπαχρόνη είναι απολύτως δεδομένα. Με πολλή συζήτηση αλλά δεδομένα. Χωρίς αυτό να σημαίνει όμως ότι βάζω σε καλύτερη μοίρα/θέση ή ότι έχω σε καλύτερη υπόληψη το λεγόμενο «υγειές» κομμάτι των κοινωνιών που αυτοαποκαλούνται «αθώοι», «ηθικοί» και άλλα τέτοιες χαρουμενιές. Αθώοι (για παράδειγμα) σε ότι έχει να κάνει με φόνους μιας και ο Παπαχρόνης είναι το θέμα μας.

    Οι κατά τα άλλα «αθώοι» λοιπόν μπορεί ας πουμε να τρώνε κρέας και να μην τρέχει κάτι, ή να φορούν δερμάτινα, ή να έχουν καταστρέψει την φύση για να χτίσουν το βρωμόσπιτο τους, και χίλια άλλα, μήπως αυτά δεν είναι φόνοι; Νομιμοποιημένοι φόνοι αποτελέσματα μιας εκ του ασφαλούς θεώρησης; Ένα απλό παράδειγμα έθεσα του πόσο εύκολα νομιμοποιούμε φόνους μετατρέποντας τα θύματα (τα ζώα και την φύση επι του προκειμένου) σε αντικείμενα με θεμιτή αξία χρήσης, μια κλασική ψυχολογική μέθοδος/άμυνα για κάθε τέτοια νομιμοποίηση. Την χρησιμοποιούν και σε σχολές βασανιστών ακόμα, και αποδίδει. Αποδίδει και στις ζωές μας. Έχει πάει λοιπόν κανείς σας σε σφαγείο; Θέλει κανείς να κάνουμε αυτήν την κουβέντα σε ένα σφαγείο ή θα ταραχτεί η ηθική ραστόνη του πολιτισμού μας; Φόνοι, φόνοι απίστευτης βαρβαρότητας που δεν τους καλύπτουν τα ΜΜΕ, οπότε χαλαρώνει η κατάσταση και γίνεται σουβλάκια. Εκεί δεν μας παίρνει από κάτω. 1.000.000 ζωάκια τον χρόνο στην Αγγλία ας πούμε. Αλλά βλέπεις ζωάκι νόστιμο, ζωάκι όχι φόνος ουγκ! Ζητήσαν από ένα πιστιρίκι να ζωγραφήσει ένα πρόβατο και εκείνο ζωγράφησε ένα μπιφτέκι!

    Στις κοινωνίες μας λοιπόν, αυθαίρετα αναγνωρίζουμε κάτι ως ηθικό/θεμιτό ή μη, κατά βάση όπως μας συμφέρει, προσπαθώντας να καλύψουμε ότι θα γκρέμιζε την «ηθική» μας (ηθικίστικη του κερατά είναι) υπόσταση. Οι ιδεολογίες έχουν δημιουργήσει τον πιο κατάλληλο ξενιστή για αυτό. Μην μιλήσω για την ίδια την βασική δομή του πολιτισμού μας που χαιρόμαστε κιόλας για αυτόν, καμάρι μας είναι, και σε ποια αιματοβαμμένη βάση έχει στηθεί ανα τους αιώνες! Μην πω και το πιο απλό, για την διαδρομή των απλών, απλούστατων «αθώων» αντικειμένων που χρησιμοποιούμε καθημερινά, μέρος τους άθλιου life style μας, που είναι ποτισμένα με την δουλειά/αίμα παιδιών 6 ετών στις Κίνες και τις Ταϊβάν. Κρατήστε τα αυτό για μετά.

    Είμαι δε υπέρμαχος της αυτοδικίας ως απάντηση στο «έγκλημα», από τον άμεσα ενδιαφερόμενο και μόνο, καθώς αφορά μόνο αυτούς που έχουν «ένομο συμφλερον». Καμία αστική, μικροαστική ή υπεραστική «δικαιοσύνη» δεν έχει δουλειά σε αυτήν την διαφορά. Ένα δικαστικό σύστημα, παράγωγο μιας υπέρτατης σήψης, αποτελούμενο από δικαστές, ακαδημαϊκούς, παπάδες, μάζες και λοιπούς με μυαλό κατσαρίδας, που πια έχει καταντήσει τόσο παθογόνο που ανάγεται σε γενικευμένη πανούκλα, δεν έχει δικαίωμα να ομιλέι και να κρίνει. Σκουλίκια που δικάζουν σκουλίκια είναι, χωρίς ούτε καν τον μονόφθαλμο στους τυφλούς. Μόνο αυτό!

    Συνδέοντας όλα τα παραπάνω λοιπόν, μέσα σε έναν εσωτερικό μηδενισμό που με διακατέχει την μισή μου ζωή, τα τελευταία 20 χρόνια δηλαδή, που κατα βάση αντιπαρέρχεται και συνθλιβει τους λεγόμενους «αθώους» και τα μαγαζάκια τους, νιώθω απίστευτη αναγούλα όταν διαβάζω «συνδρομα δικαστή» και μεγάλα λόγια τιμωρίας σε ότι έχει να κάνει με πράξεις που τάραξαν τον ύπνο των ζόμπι: θα τον κρεμμάσω, θα τον τηγανήσω κλπ. Σε αυτά τα λόγια, πέρα από την υποκρισία της «αθωώτητας», υπάρχει και ο λαϊκισμός/δημαγωγία/ψεύδος της μη πράξης. Μια ανάλυση τύπου Αυτιά, μιζεροανύπαρκτη. Λόγια ανάξια ύπαρξης γιατί σε ένα 70% οι λέγοντες δεν έχουν ξεφύγει από την μιζέρια της μικροσκοπικής, καταναλωτικής τους ύπαρξης μέσα σε έναν πολιτισμό αίματος που στηρίζουν με ψυχή και σώμα άρα θα έπρεπε να έχουν κάνει αυτοκριτική πρώτα, αλλά γίνονται παρόλα αυτά και τιμητές μιας υπόθεσης (δίκαιο, αθωώτητα, ηθική κλπ) που η μόνη σχέση που έχουν με τέτοιους όρους είναι τα μεσημεριανάδικα όπου τεράστιες εποπτείες, μέγιστοι κοινωνιολόγοι και ψυχολόγοι τύπου Ράνιας Θρασιά δίνουν τον παλμό και οι μαριονέτες μπρος από την TV ξαχαρμανιάζουν. Αυτός ο πολισμός νομιμοποιεί τον φόνο γενικά τέλος! Το φιλοθεάμων κοινό δεν θέλει να ξέρει, βολεύει η αθωώτητα και το «άρτον και θεάματα», και χτυπάνε παλαμάκια μπας και πέσει κανα κοκκαλάκι από τον ή την master! Ανθρωπάκια γιατί ούτε καν τις ίδιες τους μεγαλοστομίες τους δεν μπορούν να στηρήξουν με πράξη, βουτηγμένοι στον φόβο, έρμαια νόμων και διαδικασιών που ούτε καν τις κατανοούν, πολίτες (έννοια προσβολή για μένα) δειλοί μπρος στα ίδια τους τα λόγια. Μόνο λόγια και μιζέρια, βρώμα μαζικής κατανάλωσης για τα μεσημεριανάδικα της TV και της ζωής.

    Δεν φοβούνται τους Παπαχρόνιδες μην τους βιάσουν τις κόρες, οι Παπαχρόνιδες πέρα από τις πράξεις τους του αίματος, κάνουν και κάτι άλλο και αυτό είναι που τρομάζει: μέσα στην σκουλικίλα τους μας λένε ότι είναι δικά μας κατασκεύασματα, τίποτα δεν γίνεται με παρθενογέννεση, και αυτός ο τρόμος καταστρέφει την ασφάλεια της ηθικίστικης άποψης των μαζών περι ζωής. Αυτά τα ντελίρια αθωώτητας κάνουν όλους αυτούς τους «δικαστάδες» (πάντα πίσω από το pc έτσι;), να κράζουν άναρθρα και να φτύνουν δεξια και αριστερά τόνους σάλιου ματαιοδοξίας, νομιμοφροσύνης και αυταρέσκειας μαζί με ηθικές δέκα ευρω το κιλό, στα δύο κιλά το ένα δώρο.

    Ναι λοιπόν, είναι σιχάματα και απίστευτα σκουλίκια οι Παπαχρόνιδες, αλλά ισάξιοα σκουλίκια, αισχρά και ποταπά είναι και οι της «άλλης πλευράς», οι κατά συνθήκη αθώοι, όχι απλά γιατι με τον τρόπο ζωής τους νομιμοποιούν τον φόνο αλλά γιατί αφενώς είναι δειλοί οπότε βάζουν άλλους να τον κάνουν, τρανό παράδειγμα ο σπισισμός του ανθρώπου και η εν γένει συμπεριφορά του στα ζώα και την φύση, και αφετέρου είναι τόσο άχρηστοι πνευματικοί νάνοι που το μόνο που μπορούν πραγματικά να κάνουν είναι να ξεχαρμανιάζουν την μικρότητα τους στα λόγια οργής ή στο να γίνονται αγανακτησμένοι κοπρίτες, πολίτες ήθελα να πω και κατά τα άλλα να ζουν δια αντιπροσώπου. Και μια τελευταία ερώτηση: Τι κάνατε εσεις που κρίνετε για να μην χωράει η ζωή μας τους κάθε Παπαχρόνιδες; Απάντηση: ΜΟΚΟ!

    ΥΓ: Έχω αρχίσει πια να πιστεύω ότι μετά από χιλιάδες χρόνια αιματοβαμμένης ανθρώπινης ιστορίας, ο φόνος και το αίμα έχουν γίνει ένα με εμάς, ένα με το DNA μας. Αν λέει για χίλια χρόνια φοράμε καπέλα 24 ώρες την μέρα κάποτα δεν θα βγάζουμε πια μαλλιά. Μάθαμε και άντε να ξεμάθουμε. Ντόπα στο αίμα. Αν λοιπόν είναι έτσι, πόσο περισσότερο καταδικασμένη στον αφανισμό είναι αυτή η καρκινική μικρότητα που λέγεται άνθρωπος;

    ΥΓ#2: Kαι δεν έχω καθόλου αναφέρει αν τελικά υπάρχει «καλό» και «κακό» στην φύση ή απλά και μόνο η ανάγκη. Άλλη μεγάλη κουβέντα.

  31. Ετερωνυμε οι ανθρωποι με χιουμορ ειναι το καλυτερο μου…τελικα θα σε συμπαθησω πολυ

  32. Ετερωνυμε δε καταλαβες η μανα του παπαχρονη ειπε αυτο με το γλυκο,τα παρακατω τα ωραια και λογικα ειναι δικα μου χρυσε μου

  33. Είτε δικά σου είτε της μαμάς,η απάντησή μου ισχύει,χρυσή μου

  34. Αυτο εκει που λεει η Νατασα προς το τελος να μη βγαζουμε την καποτα, εμενα παντως μ’αρεσε.

  35. Egw 8a symfwnhsw me thn Isabella… as exei to idio telos me auto pou epelekse autos na exoun me to zori ta a8wa 8umata tou. K poios pisteuei oti autoi oi arrwstoi bgainoun apo th fylakh ugieis?? Tetoies sovares psyxikes nosoi duskola k spania 8erpaeuontai k poso mallon se mia fylakh. Ntroph k aisxos se aytous pou ton afhsan eleu8ero gia tosous viasmous k 8anatous. Dikaiosynhh sto mhden.

  36. Εγώ να κάνω μια χαζή ερώτηση. Κι αν ο κυριούλης ξανά θυμηθεί ότι το μόριο του είναι μωρέ μικρουλάκι και του τη ξανά βαρέσει τι γίνεται? Γίνεται αυτό που γινόταν… αν όμως ξαναγίνει, ποιος θα κατηγορηθεί? Μόνο ο κυριούλης ή και οι κυριούληδες που πίστεψαν ότι μετάνιωσε μωρέ το παλικάρι……. Άρα καταλήγω και πάλι ότι δε φταίει μόνο αυτός φταίμε όλοι. Πάντως με τον Σεχιδη θα αισθάνομαι ασφάλεια με το Παπαχρονη πάλι δε διασκεδάζω καθόλου γνωρίζοντας ότι είναι έξω. Ε ρε γλέντια που θα έχουμε αν του ξανά λασκάρει…. Και τότε οι συγκάτοικοι του στο κελί θα πρέπει να είναι αυτοί που τον άφησαν.
    Υγ. σας ευχαριστώ πολύ για το έργο σας…. Με κάνει να ξεχνάω ότι λιώνω από τη ζέστη!!! Καλό καλοκαίρι παρεμπιπτόντως.

  37. Νατάσα, το μήνυμα σου είναι πολύ ενδιαφέρον. Είμαι σίγουρος όμως ότι γνωρίζεις πως η ψυχολογία μας διδάσκει ότι οι άνθρωποι τείνουν να θεωρούν «παραλήρημα», «τρέλα», «κακία», «ανοησία» ό,τι επιτείθεται στον τρόπο ζωής τους. Θέλω να πω… για να γίνει απλά και μόνο κατανοητό αυτό που λες (πόσο μάλλον τρόπος ζωής), πρέπει η πλειονότητα των ανθρώπων να αποκτήσει στοιχειώδεις γνώσεις από φυσικές και κοινωνικές επιστήμες, να διαβάσει περισσότερα από 0.05 βιβλία το χρόνο και να δει περισσότερα από 13.45 sec από documentair. Γι’ αυτό οι άνθρωποι τα γράφουν σε βιβλία, για να διαβαστούν μετά από αιώνες, όταν θα είναι επεξεργάσιμα!!!

    Επίσης, αυτό που έγραψες στο τέλος είναι το πιο σημαντικό: το «καλό» και το «κακό». Αυτό είναι κατά τη γνώμη μου το κλειδί, όχι για την εκάστοτε ερμηνεία των εννοιών αλλά για την ανάγκη ύπαρξής τους, καθώς αποτελούν τον ηθικό διακόπτη με τον οποίο ο άνθρωπος καταφεύγει στις από χιλιετίες καταδικαζόμενες ορμές και τα ένστικτά του (κάτι που οφείλει να κάνει αλλά συνειδητοποιημένα). Άλλωστε, ο φόνος και η επιβολή του ισχυρού έχουν παρατηρηθεί και σε κοινωνίες άλλων θηλαστικών.

  38. Βρε,παιδιά, αν βίαζε και σκότωνε κάποιος την κόρη, αδερφή ή φίλη σας, θα καθόσασταν να αναλύετε την προσωπικότητα του δράστη;
    Τους συγγενείς και φίλους αυτών των γυναικών τις σκέφτετε κανείς;

  39. Εξαιρετικά ενδιαφέρον το άρθρο. Μπράβο!

  40. Ο Παπαχρόνης ήταν σώος στα μυαλά του και στρατιωτικός. Σήμερα κοιτάζουν με μισό μάτι κανένα κακκομοίρη φαντάρο που υπηρετεί την θητεία του σαν βοηθητικός. Ο παπαχρόνης όμως ούτε βοηθητικός ήταν, ούτε είχε ψυχολογικά. Απλά ήταν στο αίμα του. Οι μεγαλύτεροι εγκληματίες δεν αντιμετωπίζουν ψυχολογικά. Απλά το έγκλημα είναι στο αίμα του κάθε εγκληματία. Κανενας εγκληματίας δεν είναι ψυχικά διαταραγμένος. Γιατί η κακία είναι χειρότερη απο την διαταραχή

  41. gnoriza ton kiriako apo pedi logo katagogis itan spoudeos athlitis kai poli dinato dedi tote kanis den pisteve auta pou diepraxe sinexos ekamne skliri proponisi tipou dekathlou oloimas ton thavmazame

Σχολιάστε